آفتاب

نخستین مبتلا به اُمیکرون در ایران از امارات وارد کشور شده است



ایرنا نوشت: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت، نخستین مبتلا به اُومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

کمال حیدری روز یکشنبه در گفت وگوی تلویزیونی افزود: سه هفته پس از شناسایی اومیکرون در آفریقای جنوبی و شیوع آن در ۸۵ کشور، امروز(یکشنبه) برای اولین بار یک مورد ابتلا قطعی در ایران شناسایی شد.

وی تصریح کرد: ایران پس از ۸۵ کشوری که تا دیروز وضعیت قطعی را در کشور خود اعلام کرده بودند، نخستین مورد مثبت را اعلام و آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه ۲۸ آذرماه) وجود سویه اومیکرون را در کشور تایید کرد.

حیدری ادامه داد: بنابراین برای همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ستاد اضطراری که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ریاست مقام وزارت بهداشت تشکیل شده است، برنامه‌ریزی‌ و برای انجام تدابیر مربوطه جهت مقابله با این سویه باتوجه به سرایت بسیار بالای اومیکرون تدابیری اندیشیده شد.

وی تاکید کرد: ایران در حال حاضر در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و باید تدابیری اندیشیده شده تا بتوان با کمترین میزان آسیب از این مرحله نیز گذر کرد.

حیدری توضیح داد: این مورد مثبت که فردی میانسال بوده و از امارات به ایران وارد شده است، ساکن تهران بوده و بلافاصله پس از ورود به کشور اقدامات لازم برای قرنطینه او و اطرافیان وی که با او در تماس بودند، انجام شد، که امیدواریم بتوان با همکاری همکاران مربوطه و مردم عزیز از این آسیب نیز عبور کرد.  

وی همچنین خاطرنشان کرد: از سه هفته گذشته که اطلاع‌رسانی در جهان در این زمینه انجام شد، وضعیت مراقبت مرزی کشور نیز به شدت کنترل شده و هر مسافر که از خارج به فرودگاه ایران وارد می‌شود، موظف به همراه داشتن کارت واکسن و نتیجه تست پی سی آر منفی است، علیرغم این مساله در صورت مشاهده حال نامساعد (علائم بیماری) در فرودگاه بلافاصله از شخص مربوطه تست گرفته شده و در مراحل بعدی بیماران شناسایی خواهند شد.




وبگردی