آفتاب
کیهانی در گفتگو با مهر مطرح کرد:

درخواست تغییرات در آیین نامه پاداش به دوومیدانی‌کاران

درخواست تغییرات در آیین نامه پاداش به دوومیدانی‌کاران

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: قطعا پیشنهاد و درخواست اصلاحات در آیین نامه پاداش به ورزشکاران در رشته‌هایی همچون دوومیدانی را به وزارت ورزش و جوانان ارائه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع پرداخت پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی جاکارتا و اختصاص پاداش قابل توجه به تیمور غیاثی مدیر تیم‌های ملی و هاشم صیامی دبیر این فدراسیون به عنوان همراهان تیم و تحت عنوان مربی از مهمترین حاشیه این روزهای رشته دوومیدانی است چرا که بسیاری از مربیان معتقد هستند این پاداش نباید به آنها اختصاص می‌یافت.

اگرچه مجید کیهانی و هاشم صیامی از اختصاص بخش قابل توجهی از پاداش خود به مربیان سازنده استان‌های کشور خبر دادند اما تیمور غیاثی همچنان تاکید می‌کند که کل این پاداش حق وی است و از آن چشم پوشی نمی‌کند.

مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی که در طول دوران ریاست خود با جذب منابع مالی و حامیان تازه وارد بسیاری از برنامه‌های این رشته را پیش برد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حواشی پرداخت پاداش گفت: ما در حال نهادینه کردن یک رویه درست در راستای عدالت محوری در فدراسیون دوومیدانی هستیم و ممکن است در این مسیر حتی رویه‌های خودمان را نیز اصلاح و کامل‌تر کنیم. آنچه تحت عنوان حواشی پاداش مطرح می‌شود در بسیاری از فدراسیون‌ها دیده می‌شود و ما قطعاً پیشنهاد و درخواست اصلاح این آئین نامه در خصوص فدراسیون‌هایی از جمله دوومیدانی را داریم.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان با پرداخت این پاداش‌ها انگیزه بسیار زیادی در ورزشکاران ایجاد می‌کند و در رشته دوومیدانی نیز همواره پشتیبان و حامی فدراسیون بوده است ولی در فدراسیون‌هایی همچون دوومیدانی که نقش مربیان در مواد مختلف بسیار پررنگ است گاهی برخی از قلم می‌افتند. بنابراین ما درخواست و پیشنهاد خود را به وزارتخانه ارائه می‌کنیم تا با بررسی و در صورت صلاحدید تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در واکنش به گزارش روز گذشته خبرگزاری مهر در خصوص معضل پاداش در دوومیدانی، گفت: ما تابع قانون هستیم ولی بعد از اجرای هر تصمیمی دیگر با اختیارات خودمان تصمیمات آتی را خواهیم گرفت. آقای غیاثی برای دوومیدانی ایران زحمات زیادی کشیده است و بیش از ۵۰ سال عمرشان را در این رشته صرف کرده اند. ایشان خدمات زیادی انجام داده اند و افتخارات زیادی به ثبت رسانده. حفظ حرمت آقای غیاثی همیشه بر ما واجب است و ما از ایشان خواهش می‌کنیم که برای نهادینه کردن یک فرهنگ درست در دوومیدانی به ما کمک کند.

کیهانی در خصوص سفر خود به همراه صالحی امیری و علی نژاد به لوزان سوئیس نیز گفت: ما برای افتتاح سالن جدید کمیته بین المللی المپیک به سوئیس آمده ایم. مسئولان همه کشورها در این مراسم حضور دارند و خوشبختانه از بدو ورودمان به لوزان ملاقات‌های زیادی با مسئولان بین المللی رشته‌های مختلف از جمله کشتی، تیروکمان، ژیمناستیک، تکواندو، وزنه برداری و… داشته‌ایم. آقای صالحی امیری در این مسیر زحمات زیادی کشیده است و به شخصه قدردان ایشان هستم. همچنین آقای علی نژاد نیز روابط بسیار خوبی ایجاد می‌کنند و این سفر در مجموع بسیار پر بازده و مثبت بود.

کد N2195290

وبگردی