آفتاب

مبارزه با مواد مخدر یک مساله مهم جهانی است

مبارزه با مواد مخدر یک مساله مهم جهانی است

رئیس قوه قضائیه گفت: مساله مبارزه با مواد مخدر یک مساله مهم جهانی است.

به گزارش ایسنا، آیت الله رئیسی در همایش مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۲ هزار شهید زنده در عرصه مواد مخدر سلامت خود را برای امنیت جامعه و جان خود را برای مبارزه با سوداگران مواد مخدر ایثار کردند.


وی افزود: مساله مبارزه با مواد مخدر یک مساله مهم جهانی است و یکی از مهمترین مسائل کشور ما است و کاملاً باید به آن توجه شود.

رئیسی با بیان اینکه عزم جهانی برای مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، گفت: متأسفانه یک عزم جهانی برای مبارزه با مواد مخدر در دنیا وجود ندارد. مشکل ما نبود یک عزم جهانی برای مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: تنها کشور مصمم در رابطه با مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی به ضرورت اساسی هم مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: موضوع مبارزه با مواد مخدر نیاز به یک کرسی دیپلماسی دارد. ایجاد این کرسی نیاز به تلاش‌های ویژه دارد البته در جریان فعالیت‌ها و تلاش‌های وزارت امور خارجه هستیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در دستگاه قضائی و اجرایی و تقنینی و همچنین نیروی انتظامی باید موضوع مبارزه با مواد مخدر یک مسئله اولویت دار باشد.

رئیسی به موضوع بازسازی زندانی‌های مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بازسازی شخصیتی معتادین قاچاقچیان و افراد آلوده به مواد مخدر باید از سمت سازمان زندان‌ها لحاظ شود اما در مجموع ما نیاز به یک سند جامع داریم که نقش داخلی و بین المللی در آن لحاظ شود.

ادامه دارد…

کد N2195111

وبگردی