آفتاب
رحمانی فضلی در مجلس:

قانونی درباره اسکان مسئولان در محل خدمت نداریم

قانونی درباره اسکان مسئولان در محل خدمت نداریم

وزیر کشور گفت: تکالیف قانونی در مورد سکونت بخشداران، فرمانداران، استانداران و معاونان آنها در شهرستان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی عصر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال حسن نوروزی نماینده بهارستان و رباط کریم از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور. در مورد علت عدم استقرار ۹۵ درصد مسئولان شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان در شهرستان محل خدمت خود در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

رحمانی فضلی در این خصوص گفت: ساختمان‌های اداری و مسکونی به اندازه کافی در شهرستان بهارستان وجود ندارد زیرا این شهرستان در سال ۷۲ تأسیس شده است بنابراین مسئولان از ۵ شهرستان اطراف به آنجا تردد می‌کنند و در شهرستان مستقر نیستند.

در ادامه حسن نوروزی گفت: سه معاون فرماندار این شهرستان هیچکدام مستقر نیستند. طبق قانون، فرمانداران و شهرداران باید در حوزه‌های خود مستقر باشند.

در ادامه وزیر کشور، اظهار داشت: منابع لازم برای اجاره خانه جهت استقرار مسئولان شهرستان در محل خدمت خود وجود ندارد بنابراین مدیران در شهرستان‌هایی که ۶ یا ۷ کیلومتر از محل خدمتشان فاصله دارند مستقر می‌شوند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا مدیران در شهرستان‌های محل مأموریت خود مستقر شوند، آئین نامه و دستورالعمل در این خصوص وجود دارد اما تکالیف قانونی در مورد سکونت بخشداران، فرمانداران، استانداران و معاونان آنها در شهرستان وجود ندارد.

وزیر کشور اظهار داشت: وزارت کشور، فرماندار بهارستان را جابجا و در شهرستان محل خدمت مستقر کرد.

رحمانی فضلی گفت: ۴۳۲ فرماندار در وزارت کشور مشغول خدمت هستند و از یک سو خانه‌های سازمانی طبق قانون واگذار شده و از سوی دیگر منابعی برای استقرار مسکونی فرمانداران، بخشداران و معاونان آنان پیش بینی نشده است.

در ادامه، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اظهار داشت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این شهرستان سکونت دارند. چرا از میان ساکنان این منطق فردی برای احراز پست فرمانداری و یا بخشداری انتخاب نشد؟ مردم نمی‌توانند مسئولان را پیدا کنند.

در پایان نوروزی اعلام کرد: مشروط به اینکه ظرف یک ماه کلیه مسئولان شهرستان در محل خدمت خود استقرار یابند از پاسخ‌های وزیر قانع شده‌ام.

کد N2195035

وبگردی