آفتاب
با تذکرات نمایندگان؛

طرح اعاده اموال نامشروع به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع شد

طرح اعاده اموال نامشروع به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع شد

هیئت رئیسه مجلس به دلیل تذکرات نمایندگان، طرح اعاده اموال نامشروع را مجدداً به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان روز گذشته به کمیسیون قضایی ارجاع شد و امروز در کازیوی نمایندگان قرار داده شد. لذا فرصت لازم و کافی برای بررسی این طرح وجود نداشت.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: ۱۲ ساعت فرصت بررسی برای این طرح وجود داشته است. این طرح دیروز ساعت ۴ بعد از ظهر در کازیوی نمایندگان قرار داده شده است.

در ادامه امیرحسین قاضی زاده عضو هیئت رئیسه نیز اعلام کرد این گزارش ساعت ۴ توزیع شده و امروز تا ساعت ۸:۳۰ پیشنهادات را دریافت کرده ایم.

محمدرضا صباغیان نماینده مهریز نیز در این خصوص تذکر داد و گفت: مجلس از ریل ضوابط و قانون خارج شده است. کسانی که می توانند لابی کنند و دور رئیس مجلس حلقه بزنند موفق هستند و حرف خود را به کرسی می نشانند. ما که می خواهیم از طریق قانونی عمل کنیم حرفمان به جایی نمی‌رسد.

در ادامه لاریجانی در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: زمان برای بررسی این طرح کم بوده است. ممکن است نمایندگان گزارش را ندیده باشند اما تصور نشود که ما نمی خواهیم به حرف برخی نمایندگان گوش دهیم و یا با پیشنهادات شما مخالفیم.

در ادامه علی رغم تصویب ماده ۳ این طرح در مجلس، ادامه مواد به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد تا نمایندگان فرصت بیشتری برای بررسی این طرح داشته باشند.

لاریجانی اعلام کرد این طرح فردا مجدداً در دستور صحن علنی قرار خواهد گرفت.

کد N2194703

وبگردی