آفتاب

موسسات غیرمجاز 36 هزار میلیارد تومان به دولت خسارت وارد کردند

موسسات غیرمجاز 36 هزار میلیارد تومان به دولت خسارت وارد کردند

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در سیل اخیر بالغ بر 38 هزار میلیارد تومان به ابنیه، زیرساخت‌ها و اموال مردم خسارت وارد شد

به گزارش خبرنگار اقصادی ایلنا، محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین سه هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل با استفاده از منابع داخلی، با بیان اینکه بر اساس گزارش قرارگاه بازسازی در سیل اخیر بالغ بر 38 هزار میلیارد تومان به ابنیه، زیرساخت‌ها و اموال مردم خسارت وارد شد، گفت: قرار بر این است که 23 هزار میلیارد تومان از ردیف‌های مختلف دولتی بودجه تامین شود و این رقم عمدتا از اعتبارات دولتی پرداخت می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط سختی قرار داریم و شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها در مورد ایران اعمال می‌شود تامین 38 هزار میلیارد تومان کار سختی است و قرار بر این است که 15 هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی تامین شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه معتقدم در خصوص نظام بانکی بی‌انصافی شده است، گفت: نظام بانکی همواره پاک بوده و نهایت امانت‌داری در سپرده‌های مردمی را داشته و اگر هم مشکلی ایجاد شد ناشی از فعالیت موسسات غیرمجاز بوده است.

نوبخت تاکید کرد:‌ موضوع موسسات غیرمجاز 36 هزار میلیارد تومان به دولت خسارت وارد کردند که بخشی از این خسارت از سوی نظام بانکی تامین شد.

ادامه دارد...

 

کد N2194618

وبگردی