آفتاب
عضو شورای شهر تهران؛

تدوین آیین‌نامه‌ها را بر عهده خود سازمان‌ها بگذاریم

تدوین آیین‌نامه‌ها را بر عهده خود سازمان‌ها بگذاریم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پیشنهاد داد که آیین‌نامه‌های اجرایی سازمان‌ها را خودشان تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا صدراعظم نوری، در جریان بررسی اصلاحات اساسنامه سازمان های وابسته به شهرداری گفت: آیین‌نامه هایی که در اساسنامه سازمان ها به آن تصریح شده است اگر قرار باشد یکی یکی مورد بررسی قرار گیرند، وقت بسیار زیادی می برد و با تعداد زیادی سازمان که در زیر مجموعه شهرداری داریم عملاً امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: من پیشنهادم این است که تایید آیین‌نامه‌ها به تایید کمیسیون‌های تخصصی برسد و توضیح و توجیه من این است برای کمیسیون های تخصصی شأنیت قائل باشیم. هر کمیسیون تخصصی اعضا و کارشناسان و مشاورانی دارد که بر روی طرح‌ها و لوایح مختلف بحث و بررسی کرده و جمع بندی ارائه می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: گاهی اوقات پیش می‌آید که یک موضوعی کاملاً تخصصی بررسی می‌شود و دوستان به نحوی نظراتشان را ارائه می‌دهند که کل پیشنهاد تغییرات جدی می‌کند و از اصل پیشنهاد دور می‌شویم. در نتیجه پیشنهادم این است که تهیه آیین‌نامه را به عهده شورای خود سازمان‌ها بگذاریم که در کمیسیون‌های تخصصی نیز این آیین‌نامه‌ها مورد بررسی و تایید قرار بگیرد و شورا هم تایید کمیسیون را بپذیرید.

وی همچنین با انتقاد از این موضوع که سازمان‌ها موظف به ارائه این آیین‌نامه هستند و اگر ارائه نکنند از آیین نامه شهرداری استفاده می‌کنند، گفت: چنین چیزی مقدور نیست، زیرا ماهیت شهرداری با ماهیت سازمان ها کاملاً متفاوت است و آیین نامه هایی که در شهرداری اجرا می شود، قابل اجرا برای سازمان‌ها نیست و آن‌ها بر مبنای قانون تجارت عمل می‌کنند. در نتیجه باید الزام موکد شهرداری باشد که از طریق شورای سازمان‌ها آیین‌نامه ارسال کند و همان ملاک قرار بگیرد.

کد N2194359

وبگردی