آفتاب

رمان‌خوانی چهره‌های هنری در «قصه شب» تا پخش روزانه فیلم‌های سینمایی

رمان‌خوانی چهره‌های هنری در «قصه شب» تا پخش روزانه فیلم‌های سینمایی

شبکه ۴ سیما در ایام تابستان امسال مجموعه متنوعی از برنامه‌های ترکیبی، مسابقه و فیلم‌های سینمایی را به بینندگان خود عرضه می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با شروع فصل تابستان، شبکه چهار سیما برنامه‌های مختلفی را برای پخش در ساعات گوناگون در نظر گرفته است. بر این اساس جشنواره فیلم‌های سینمایی با عنوان «فیلم خانه»، قصه شب، مسابقه سینمایی «چهار،سه،دو،یک»، درس گفتار، مصیر، خیلی دور خیلی نزدیک و سری جدید مجله صبحگاهی «طلوع» و «چرخ» از جمله ویژه برنامه های تابستانی این شبکه است.

هر روز ساعت ۱۰:۳۰ با یک فیلم سینمایی
پخش جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار در ایام تابستان از اول تیر ماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت و مخاطبان این شبکه در تابستان ۹۸ می‌توانند به تماشای یک اثر برگزیده از دیدگاه منتقدان و اهالی سینما بنشینند.
«فیلم خانه»که هر روز ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن می‌رود، یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می‌کند و بعد از نمایش، فیلم توسط کارشناس تحلیل می شود. 
محمود گبرلو تحلیل فیلم های سینمایی هفته اول جشنواره را بر عهده دارد و تا پایان جشنواره مجری کارشناسان دیگری نیز به عنوان منتقد مقابل دوربین «فیلم خانه» می نشینند و به نقد فیم های پخش شده می پردازند.
بهانه ای برای زندگی، زندگی شگفت انگیزه، دایره سرخ، بازگشت به آینده، هزارتوی پن، مکبث و به رنگ ارغوان عناوین فیلم های سینمایی است که در هفته اول جشنواره فیلم های سینمایی تابستانی شبکه چهار از ا تا ۷ تیرماه به نمایش در می آید.

هر شب ساعت ۲۱ با یک مسابقه سینمایی
سری ششم و هفتم مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» با اجرای جواد مولانیا در شب های تابستان روز های شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.
در مسابقه «چهار، سه، دو، یک» شرکت کنندگان در سه مرحله مقدماتی نیمه نهایی و فینال با یکدیگر به رقابت می پردازند.ویک گروه سه نفره داوری شامل کارگردان، منتقد ، بازیگر و استاد دانشگاه رقابت شرکت‌کنندگان را مورد قضاوت قرار می‌دهند. مسعود آبپرور،مرجان اشرفی زاده،سیما تیرانداز،عزیزالله حاجی مشهدی،سیروس حسن پور،دکترشهرام خرازیها،دکترمهردادرایانی مخصوص،امیرشهاب رضویان،اردلان شجاع کاوه،دکتر محمدشهبا،میکاییل شهرستانی،صادق کرمیار،فریبا کوثری،شهره لرستانی،کیهان ملکی،نسرین نصرتی،دکترسهیلانجم و دکترامیرحسن ندایی به ترتیب حروف الفبا تیم هجده نفری داوری مسابقه را تشکیل می دهند.

رمان‌خوانی چهره های هنری در «قصه شب»

«قصه شب» محصول جدید گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که برای پخش در شب های تابستان تهیه و تولید شده است.

به گفته احسان ملکی تهیه کننده و کارگردان «قصه شب» در این برنامه که از اول تیرماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود. خلاصه ای از رمان های مطرح ایران و جهان توسط هنرمندان و بازیگران خوانده می شود.
ملکی گفت:مدیر مدرسه نوشته جلال آل احمد، رگ تایم، بازمانده روز، اسکار و بانوی صورتی پوش، درخت زیبای من،تماس تلفنی از بهشت، اندوه جنگ وداستان های کوتاه از چخوف عناوین برخی از رمان هایی است که توسط تیم برنامه خلاصه نویسی و در ۹۰ قسمت ۲۵ دذقیقه ای توسط هنرمندانی همچون فرهاد آییش،همایون ارشادی، سید مهرداد ضیایی، شیرین بینا، نگین صدق گویا،علی عمرانی و امیرشهاب رضویان در برنامه خوانش می شود.

«خیلی دور خیلی نزدیک» برنامه دو زبانه شبکه۴ با اجرای دکتر شهاب اسفندیاری

کد N2193828

وبگردی