آفتاب
حجت‌الاسلام محمدحسنی:

سربازان وظیفه نباشند، ماموریت‌های اصلی ارتش زمین می‌ماند

سربازان وظیفه نباشند، ماموریت‌های اصلی ارتش زمین می‌ماند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه سربازان در خط مقدم مقابله با تهدیدات هستند، گفت: اگر سربازان وظیفه نباشند، ۳ مأموریت اصلی ارتش زمین می‌ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دومین گردهمایی فرماندهان یگان‌های سربازی ستاد آجا و یگان‌های تابعه که صبح امروز (چهارشنبه ۲۹ خرداد) در ستاد ارتش برگزار شد، اظهار داشت: کارگزاران فرهنگی باید به اندازه نیاز جامعه کار و تلاش کنند تا بتوانند نیازهای جامعه در حوزه فرهنگ را پاسخ دهند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که درباره آن سخنان دقیقی فرمودند و سفارشات زیادی به ما داشتند، توجه ویژه نسبت به موضوع سربازی است.

حجت الاسلام محمد حسنی تصریح کرد: با توجه به عنایت فرمانده معظم کل قوا به موضوع سربازان، همه موظفیم کاری کنیم تا دغدغه ایشان برطرف شود که خوشبختانه امروز در تمام نیروها توجه به مسئله سربازی وجود دارد، اما در ستاد آجا اقدامات زیربنایی‌تری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش سربازی در ارتقای نیروهای مسلح، گفت: از مهمترین مؤلفه‌های قدرت و اقتدار ارتش ایران اسلامی، سربازان وظیفه هستند که امروز در واقع رکن ارتش هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در قانون اساسی سه وظیفه حفظ تمامیت ارضی، پاسداری از استقلال و حفظ نظام بر عهده ارتش است، افزود: ارتش مقتدر ارتشی است که بتواند تکیه گاه ملت باشد و وظایف خود را در قبال ملت به نحو احسن انجام دهد و امروز بخش مهمی از این وظایف به واسطه سربازان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر سربازان وظیفه نباشند، ۳ مأموریت اصلی ارتش یا زمین می‌ماند یا به طور کامل انجام نمی‌شود، لذا بار سنگین اجرایی بر دوش سربازان و بار سنگین ستادی بر روی دوش فرماندهان است.

حجت‌الاسلام محمد حسنی با بیان اینکه سربازان در خط مقدم مقابله با تهدیدات قرار دارند و جان خود را قبل از فرماندهان در راه کشور و پاسداری از نظام و استقلال از دست می‌دهند، افزود: نیروهای وظیفه دست به نقدترین رسانه میدانی برای ارتش هستند، شما اگر بخواهید از طریق هر رسانه‌ای موضوعی را منتشر کنید، شاید یک صدم حقیقت را هم نتوانید به اطلاع مردم برسانید، اما امروز ارتش از یک رسانه جمعی فوق العاده به نام سرباز برخوردار است که می‌توانند خدمات و ایثارگری‌های شما را به طور مستقیم به جامعه انتقال دهند.

وی در پایان سربازان را امانتی در اختیار فرماندهان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان امانت ملت ایران هستند که در دست ما هستند، لذا ما باید به هر نیروی وظیفه به عنوان امانتی الهی نگاه کنیم و حق این عزیزان را در هدایت صحیح و کمک و حمایت فکری و اعتقادی ادا کنیم.

کد N2191726

وبگردی