آفتاب

مرگ تلخ کودک دو ساله گرفتار درمیان آب

مرگ تلخ کودک دو ساله گرفتار درمیان آب

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از جان باختن کودک ۲ ساله به علت خفه شدن در لوله آب کشاورزی در منطقه دشت مزار دماوند خبر داد.

به گزارش آفتاب، محمدحسن محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر خفه شدن کودک ۲ ساله در لوله آب کشاورزی در منطقه دشت مزار شهرستان دماوند بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده، بر اثر این حادثه کودک ۲ ساله ای که به دور از چشم والدین خود مشغول بازی بوده در یک لحظه براثر فشار آب کشاورزی به داخل لوله سیمانی آب کشیده و در همانجا گیر می‌افتد و به علت غفلت والدین خفه و جان خود را از دست می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند بیان داشت: جسد متوفی پس از قطع جریان آب و جستجوی فراوان توسط والدین داخل لوله پیدا که برابر دستور مقام قضائی برای انجام اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.

محمدی به مردم و شهرندان توصیه کرد: کودکان از اقشار بسیار آسیب پذیر هستند و درک درستی از دنیای اطراف خود ندارند؛ از این رو، نگهداری و مراقبت از آنان از مسئولیت و وظایف ذاتی والدین است.

وی تأکید کرد: هرگونه کوتاهی و غفلت از آنان عواقب جبران‌ناپذیری به‌دنبال خواهد داشت؛ همچنین مالکان و باغدارن نسبت به ایمن کردن استخرهای آب کشاورزی و کانال‌های آب‌رسانی با استفاده از تجهیزات مربوط اقدام تا دیگر شاهد وقایع تلخ این چنینی نباشیم.

منبع، رکنا
کد N2190340

وبگردی