آفتاب

علیزاده طباطبایی: بررسی هنجارشکنی در جامعه به مطالعات اجتماعی نیاز دارد

علیزاده طباطبایی: بررسی هنجارشکنی در جامعه به مطالعات اجتماعی نیاز دارد

یک وکیل دادگستری گفت: با یک مساله اجتماعی مانند بدحجابی نمی‌توان برخورد فیزیکی یا قضایی کرد بلکه باید مطالعات اجتماعی بر روی آن انجام داد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره بررسی علت افزایش قانون شکنی یا ناهنجاری در جامعه گفت: این موضوع نیاز به مطالعه اجتماعی دارد و نمی‌توان با یک مساله اجتماعی برخورد فیزیکی و قضائی کنیم بلکه باید جامعه شناسان و روانشناسان آن را مطالعه کرده و دلیلش را پیدا کنند.

وی افزود: برخورد بد با موضوعاتی همچون بدحجابی باعث می‌شود ابزاری به دست مخالفین بدهیم؛ لذا باید این موضوع را دستگاه قضائی که وظیفه‌اش پیشگیری از وقوع جرم است و مرکز پژوهش‌ها و تحقیقات دارد، دنبال کند. برخورد قضائی و فیزیکی با مساله اجتماعی جواب نمی‌دهد.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه طبق قوانین بدحجابی یا بی حجابی جرم است، گفت: باید این موضوع را جامعه شناسان و روانشناسان و حقوقدانان مطالعه کنند و علل و عوامل و راه حل آن را پیدا کنند و قطعاً راه حل آن برخورد فیزیکی نیست.

این وکیل دادگستری در پایان گفت: موضوعاتی مانند بدحجابی، سگ گردانی، اعتیاد و غیره عوامل مختلفی اعم از اقتصادی و اجتماعی و … دارد و باید جامعه شناسان و روانشناسان علل و عوامل آن را مطالعه کنند و مطالعات اجتماعی بر روی آن انجام دهند.

انتهای پیام

کد N2189188

وبگردی