آفتاب

دولت دوازدهم نسبت به اشتغال روستایی اهتمام جدی دارد

دولت دوازدهم نسبت به اشتغال روستایی اهتمام جدی دارد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری مهمترین هدف برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر را فعال‌سازی ظرفیت‌های تولید و اشتغالزایی روستایی دانست و همه دستگاه‌های مربوطه را به مشارکت و همکاری فعال در این زمینه فراخواند.

به گزارش ایلنا، محمد امید امروز شنبه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر که با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، با اشاره به اقدامات گسترده و متنوعی که در چهار دهه گذشته برای عمران و آبادانی روستاها انجام شده، اظهارداشت: فعالیت‌های زیربنایی زیادی در حوزه آب ، برق، گاز و مراکز آموزشی و بهداشتی در روستاهای کشور به ثمر نشسته و امروز ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب، برق، مدرسه و مرکز بهداشتی بهره‌مند هستند و به اکثر روستاهای کشور گازرسانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌هایی که باید در جریان برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر مورد توجه قرار بگیرد، معرفی و اطلاع‌رسانی از خدمات انجام شده در روستاها ومناطق محروم جامعه است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست جمهوری، مهمترین فعالیت دولت دوازدهم در روستاها را توجه جدی به اشتغال روستایی دانست و گفت: علی رغم خدمات گسترده در زمینه عمران و آبادانی روستاها همچنان شاهد کاهش جمعیت روستایی بودیم اما با اقداماتی که با اهتمام و جدیت دولت تدبیر و امید برای اشتغال روستایی انجام شده ، شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم .

امید افزود: از منابعی که برای اشتغال روستایی اختصاص یافته، تاکنون ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و نرخ اشتغال روستایی رشد قابل توجهی داشته است و مصمم هستیم اختصاص این منابع را به‌صورت هدفمند ادامه داده و گامی برای رفع مشکل بیکاری در روستاها برداریم .

وی گفت: رهبر انقلاب نسبت به روستاها و رسیدگی به مناطق محروم تاکیدات فراوانی دارند لذا همه باید دست بدست هم در پیگیری تاکیدات ایشان گام برداریم و از مواردی که لازم است در جریان برگزاری نمایشگاه به مردم ارایه شود موضوع اشتغال در روستاها و شکل گیری روند مهاجرت از شهر به روستا است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال روستایی می‌تواند موجب ماندگاری روستاییان و بازگشت آنان به روستاهای خود و تحول و رونق اقتصادی در روستاها باشد لذا مجموعه دولت توجه به آن را ضروری دانسته و با جدیت دنبال می‌کند و معتقدیم اگر با برنامه قوی و جامعی در این زمینه وارد شویم می‌توان در طول برنامه ششم توسعه، آثار و برکات آن را در کاهش نرخ بیکاری در روستاها شاهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست‌جمهوری با اشاره به اهمیت برگزای نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایرگفت: از ظرفیت این نمایشگاه می‌توان برای شناساندن و معرفی توانمندی‌های اقتصادی روستاها و عشایر در زمینه‌های مختلف اقتصادی، گردشگری و صنایع دستی و ایجاد تحول در این عرصه‌ها استفاده کرد.

ابتدای این جلسه نماینده دستگاه‌های مختلف در سخنانی پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را در زمینه برگزاری هر چه بهتر چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر و استفاده بهینه از ظرفیت این نمایشگاه در راستای ایجاد توسعه پایدار در روستاها بیان کردند.

کد N2189082

وبگردی