آفتاب

آشنایی با اینوتکس

آشنایی با اینوتکس

همشهری‌آنلاین: نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری بستری برای عرضه نوآوری و فناوری است و برخلاف نمایشگاه­‌هایی که صرفا عرضه و تبادل کالا را هدفگذاری کرده‌اند، هدفش تبادل دانش فنی و تکنولوژی و مشارکت میان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها و استارتاپ‌هاست.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری با نام INOTEX تلاش می‌کند که علاوه بر معرفی فناوری­‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها متصل کند و همچنین سرمایه گذاران را با فرصت­‌های سرمایه‌گذاری در طرح های فناورانه یا استارتاپ‌ها آشنا کند.

نمایشگاه اینوتکس از سال ۱۳۹۰ تشکیل و به تدریج ضمن تکامل، بخش­‌های مختلفی از زیست­‌بوم کارآفرینی کشور را نیز دربر گرفت.

اولین دوره نمایشگاه با نام «نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته روسیه» ۱ تا ۳ اسفندماه ۱۳۹۰ و با حضور ۵۲ شرکت روس در سالن حجاب برگزار شد. دومین دوره نیز با همین عنوان از تاریخ ۷ تا ۹ اسفندماه ۱۳۹۱ با حضور ۷۲ شرکت روسی، اوکراینی و بلاروسی در همان مکان برگزار شد.

با توجه به گسترش استقبال از این نمایشگاه و درخواست سایر کشورها برای عرضه فناوری‌های خود به شرکت‌های ایرانی، نمایشگاه از دور سوم به یک نمایشگاه بین­‌المللی تبدیل شد و نام «نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری» (International Innovation and Technology Exhibition: INOTEX) را برای خود برگزید. همچنین با توجه به نیازمندی‌­های نمایشگاه برای برگزاری هرچه حرفه‌ای تر آن، مکان برگزاری نمایشگاه نیز به محل دائمی نمایشگاه­‌های بین المللی تهران منتقل شد.

در ادوار سوم، چهارم و پنجم نمایشگاه، ۶۲۹ شرکت فناور از ۲۴ کشور مختلف در نمایشگاه حضور یافتند که دستاورد آن انعقاد ۱۲۹ مورد تفاهم نامه و قرارداد بین شرکت­‌کنندگان است.

سرانجام در سال ۱۳۹۶ نمایشگاه اینوتکس به صورت آزمایشی و محدود میزبان برخی از استارتاپ­‌ها و نیز مخترعان کشور بود که با توجه به استقبال گسترده مخاطبان از این موضوع، دور هفتم این نمایشگاه در سال ۱۳۹۷ با حضور تمامی اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور برگزار گردید.

اطلاعات تجمیعی ادوار مختلف نمایشگاه به این شرح است:

کد N2186918

وبگردی