آفتاب
کارشناسان انگلستان اذعان کردند

آمار نگران کننده بحران خود آسیبی در بین زنان انگلستان

آمار نگران کننده بحران خود آسیبی در بین زنان انگلستان

کارشناسان کشور انگلستان آمار بالای خود آسیبی میان دختران و زنان این کشور را بسیار نگران کننده خوانده و عواملی ازجمله سو استفاده جنسی و نبود خدمات درمانی کافی را علل اصلی این امر دانسته اند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از گاردین، مطالعات بریتانیا نشان می‌دهد، شمار زیادی از دختران و زنان جوان این کشور به دلیل ابتلاء به بیماری‌های سلامت روان، اقدام به خود آسیبی می‌کنند. از سوی دیگر میزان بالای خود آسیبی میان جوانان موجب رشد میزان خودکشی زنان انگلیسی در میان‌سالی شده است.

مطالعات کارشناسان اختلالات روانی بریتانیا حاکی از آن است، از هر ۵ دختر انگلیسی در بازه سنی ۱۶ تا ۲۴ سال، یک نفر اقدام به بریدن قسمتی از بدن خود، سوزاندن و مسموم کردن خود می‌کند و این آمار به حدی است که کارشناسان آن را بسیار نگران کننده خوانده اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده در مجله روان‌پزشکی لانست، از سال ۲۰۰۰ تاکنون میزان خود آسیبی میان مردان، زنان و تمام گروه‌های سنی بریتانیا افزایش یافته است. به طوری که درصد افرادی که اقدام به بریدن قسمتی از بدن خود می‌کنند، طی ۱۴ سال گذشته از ۱.۵ درصد به ۳.۹ رسیده است.

بر اساس بررسی‌ها، بسیاری از افراد برای مقابله با احساس خشم، اضطراب، و افسردگی دست به خود آسیبی می‌زنند. از سوی دیگر ضعف سازمان سلامت ملی بریتانیا در ارائه خدمات به بیماران و عدم دسترسی مبتلایان به بیماری‌های اختلال روان به خدمات درمانی نیز علل دیگر آمار بالای این امر است.

در حال حاضر خود آسیبی میان زنان گروه سنی ۱۶ تا ۲۴ سال به عنوان آسیبی مشترک و رایج است. به طوری که آمار آن از ۶.۵ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۱۹.۷ درصد در سال ۲۰۱۴ رسیده است.

به علاوه این رقم طی ۱۴ سال گذشته و میان مردان ۱۶ تا ۲۴ سال، از ۴.۲ به ۷.۹ درصد رشد داشته است.

یک کارشناس اختلالات روانی انگلیس با بیان اینکه ابتلای زنان بریتانیا به بیماری‌های سلامت روان تبدیل به یک بحران شده است، می‌گوید: سو استفاده‌های جنسی و جسمی از زنان توسط همسران آنها، اصلی ترین علت تمایل بالای زنان به خود آسیبی است.

این کارشناس معتقداست: بیش از ۲۵ درصد از زنان و دختران انگلیس در کودکی مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته اند. از سوی دیگر بیش از نیمی از زنان مبتلا به بیماری‌های سلامت روان در طول زندگی خود مورد تجاوز یا سو استفاده جنسی قرار گرفته اند.

به گفته کارشناسان، فقر در کودکی، بی توجهی به سو استفاده از زنان، فشارهای سیستم آموزشی و استفاده از فضای مجازی ازجمله مهم‌ترین عوامل تمایل افراد به خود آسیبی و در نهایت خودکشی است.

کد N2185682

وبگردی