آفتاب
وزیر بهداشت:

تجهیزات پزشکی بی کیفیت مجوز نمی گیرند

تجهیزات پزشکی بی کیفیت مجوز نمی گیرند

وزیر بهداشت گفت: تولید کنندگان تجهیزات پزشکی انتظار نداشته باشند به محصول بی کیفیت مجوز دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی، روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، با اشاره به جایگاه تجهیزات پزشکی در نظام سلامت، افزود: تولید کنندگان تجهیزات پزشکی انتظار نداشته باشند به محصول بی کیفیت مجوز دهیم.

وی با عنوان این مطلب که به مطالبات تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی و دارو واقف هستیم، اظهار داشت: درها را به روی تأمین کنندگان باز می‌گذاریم و گره‌ی بر گره‌های قبلی نمی زنیم. سعی داریم به کسی رانت داده نشود و باجی از کسی خواسته نشود اما هیچ گونه رانتی نیز نه به واردات و نه به تولید کنندگان داخلی نمی‌دهیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما با داشتن منابع محدود، باید قدرت چانه زنی بر سر قیمت‌ها را داشته باشیم، زیرا نمی‌توانیم تا ابد به بیمه‌ها فشار بیاوریم که سه برابر قیمت جهانی از تولید کننده داخلی خرید کنند.

نمکی در ارتباط با تغییر و تحولات در سازمان غذا و دارو، توضیح داد: اولین هدف ما ایجاد قرارگاه فرماندهی در این سازمان است که با سرعت بیشتر و آرایش مناسب‌تر در مقابل هجمه‌ها عمل کنیم.

وزیر بهداشت گفت: خودم فرماندهی این قرارگاه را بر عهده گرفتم و با تمام اختیاراتم به عنوان وزیر بهداشت، در این عرصه عمل می‌کنم. همچنین دکتر شانه ساز را به عنوان سرپرست و مدیر اجرایی سازمان غذا و دارو منصوب کردم تا با آرایش جهادی جدید سازمان غذا و دارو را برای مقابله با این شرایط بسیج کنیم.

وی تاکید کرد: در شرایط پیچیده‌ای به سر می‌بریم و برای همین باید سازماندهی مناسبی داشته باشیم. در عین حال دومین هدف ما این بود که درها را به روی همه افرادی که می‌خواهند در این حوزه گام‌های مثبتی بردارند اعم از تولید کننده و وارد کننده باز کنیم و اجازه ندهیم افراد از پیچ و خم امور بروکراسی خسته شوند.

وزیر بهداشت افزود: در صدد هستیم که شفافیت کامل در سازمان غذا و دارو برقرار شود و هیچکس نتواند چیزی را کم یا زیاد کرده و یا نوبت پرونده‌ای را جلو بیاندازد.

کد N2185510

وبگردی