آفتاب
لاهوتی در صحن علنی:

دولت برای تحقق مسکن اجتماعی قدمی برنداشته است

دولت برای تحقق مسکن اجتماعی قدمی برنداشته است

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: در دولت روحانی بحث مسکن اجتماعی مطرح شد اما متاسفانه قدمی در این راستا برداشته نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت مسکن، گفت: یکی از علل اساسی افزایش قیمت مسکن، موضوع زمین است چرا که در بسیاری از شهرها با کمبود زمین مواجهیم که باعث گرانی و افزایش قیمت تمام شده زمین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی زمین در توسعه شهرها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: همچنین فرآیند بازنگری در طرح هادی روستایی بسیار طولانی است و ما باید بتوانیم مشکل زمین‌های روستایی را حل کنیم و همچنین زیرساخت‌های مربوط به ساخت مسکن در شهرهای جدید فراهم شود.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: مدل سه جانبه ای که در مسکن مهر متشکل از سازنده، بانک و متقاضی وجود داشت، می‌تواند بهترین مدل برای بهبود مسکن باشد که لازم است وزارت راه و شهرسازی در این زمینه نظارت‌های لازم را انجام دهد.

در ادامه جلسه، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود گفت: بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در کشور لازم است در حالی که آمار صدور پروانه‌ها ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد است و ما ۵۰ درصد نیاز مسکن را تاکنون تأمین کرده ایم.

وی گفت: همه دولت‌ها برنامه‌هایی را برای بهبود شرایط مسکن داشتند از جمله آنکه دولت سازندگی، زمین شهری را در اختیار دهک‌های پایین جامعه قرار داد. دولت اصلاحات اجاره به شرط تملیک را دنبال کرد. دولت احمدی نژاد مسکن مهر را دنبال کرد اما بحث مسکن اجتماعی در دولت روحانی و به ویژه در زمانی که آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود دنبال نشد و قدمی در این راستا برداشته نشد.

نماینده مردم لنگرود تاکید کرد: ما راهی جز این نداریم که سهم تسهیلات ارزان را در کشور افزایش دهیم که این مسئله در قانون برنامه ششم توسعه آمده است و باید زمین ارزان قیمت برای مردم تأمین شود.

کد N2184698

وبگردی