آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

قضاوت در مورد ویلموتس زود است/ دیدار با سوریه ملاک قضاوت نیست

قضاوت در مورد ویلموتس زود است/ دیدار با سوریه ملاک قضاوت نیست

هافبک پیشین تیم ملی گفت: باید اجازه دهیم مدتی از حضور ویلموتس از ایران بگذرد و بعد در مورد او قضاوت کنیم.

شاهرخ بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حضور مارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی گفت: ویلموتس از سابقه خوبی برخوردار است. او با تیم ملی بلژیک عملکرد قابل قبولی داشته و حتی در زمان بازیگری اش هم یکی از گل زنان خوب اروپا بوده است. مطمئناً اگر همه شرایط برای او فراهم باشد او می‌تواند عملکرد موفق تری در تیم ملی داشته باشد.

وی تأکید کرد: قضاوت زودهنگام در مورد ویلموتس درست نیست. تیم ملی دو بازی تدارکاتی با سوریه و کره جنوبی در پیش دارد. دیدار اول این تیم که ۵ شنبه آینده برگزار خواهد شد. نمی‌تواند نشان دهنده کارنامه ویلموتس باشد زیرا او نه در زمان بازی‌های لیگ برتر در ایران بوده و نه شناخت خوبی دارد. بنابراین باید منتظر بمانیم لیگ ۱۹ شروع شود و ببینیم او چقدر به بازیکنان لیگ برتری و تعامل با مربیان باشگاهی اعتقاد دارد.

بیانی در خصوص دیدار تیم ملی ایران که روز پنج شنبه ۱۶ خرداد در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، گفت: این دیدار تنها یک دیدار استارت ویلموتس با تیم ملی است و نمی‌توان آن را یک بازی تدارکاتی بزرگ به حساب آورد. زیرا ویلموتس تنها با دیدن فیلم‌های بازی‌های تیم ملی نفرات را انتخاب کرده بنابراین این دیدار جنبه آشنایی مردم و علاقه مندان به فوتبال با ویلموتس را دارد اما امیدوارم او بتواند در این دیدار هم موفق بوده و شروع خوبی با تیم ملی کشورمان داشته باشد تا بتواند با انتخاب بهترین نفرات از لیگ برتر و بازیکنانی که از خارج از کشور شاغل هستند حضوری موفق در جام جهانی قطر داشته باشد.

هافبک پیشین تیم ملی در خصوص شرایط این روزهای استقلال و انتخاب سرمربی این تیم که بسیار بحث برانگیز شده است، تصریح کرد: استقلال روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. هیچ خبر خوبی از باشگاه به گوش نمی‌رسد در حالی که همه به فکر انتخاب سرمربی هستند به شروع بازی‌ها نزدیک تر می‌شویم و به راحتی زمان جذب بازیکن و یا تمدید قرارداد با بازیکنانی که قراردادشان با استقلال به پایان رسیده، از دست می‌دهیم. در این روزها بارها به اسامی ای برخورد کردیم که واقعیت ندارد و تنها سرگرم کننده افکار عمومی شده است. اما امیدوارم هر مربی چه ایرانی و چه خارجی، هدایت استقلال را به عهده می‌گیرد، کیفیت بالایی داشته باشد و نسبت به سرمربی خارجی سابق این تیم عملکرد بهتر و شرایط قابل قبول تری داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کار استراماچونی با استقلال به پایان رسیده است؟ گفت: فکر می‌کنم او هم همانند دیگر نام‌ها فقط یک اسم باشد و به استقلال نیاید و باید مدیران استقلال هرچه زودتر در خصوص انتخاب سرمربی به یک جمع بندی کامل برسند.

بیانی در پایان با انتقاد از اینکه هر یک از اعضای هیئت مدیره نام یک مربی را بر سر زبان می‌آورند و می‌خواهند به استقلال بیاید گفت: متأسفانه اختلاف نظر در بین مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره به وجود آمده و هر کدام نام یک مربی را می‌آورند. اگر قرار است سرمربی انتخاب شود بهترین گزینه برای انتخاب این سرمربی کمیته فنی است که باید نقش پررنگی در این انتخاب داشته باشد زیرا کسانی در این کمیته هستند که از لحاظ فنی شناخته شده و سابقه خوبی در فوتبال ما و استقلال دارند.

کد N2183063

وبگردی