آفتاب
ملانوری در نشست خبری اعلام کرد؛

موافقت با تشکیل ۲ جبهه «اصلاح طلب» و «اصولگرا»

موافقت با تشکیل ۲ جبهه «اصلاح طلب» و «اصولگرا»

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام کرد: اصلاح طلبان و اصولگرایان برای انتخابات مجلس جبهه جدیدی تشکیل داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری شمسی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب امروز (یکشنبه) در نشست خبری در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: امروز سومین جلسه کمیسین ماده ۱۰ احزاب در سال ۹۸ برگزار شد که دستور کار و مصوباتی داشتیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه، موضوع اصلاح اساسنامه ۴ حزب مطرح شد، افزود: یکی از آنها مجمع زنان اصلاح طلب استان تهران بود که بعد از ایجاد دفاتر استانی و برخی اصلاحات در جلسه بعد به آن رسیدگی خواهیم کرد. مورد دیگر، کانون فارغ التحصیلان آذربایجان غربی که مربوط به تغییر نام به حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی بود و به یک حزب ملی تغییر کند که مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر کل سیاسی وزرات کشور خاطرنشان کرد: اصلاح اساسنامه و مرامنامه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و همچنین انجمن اسلامی معلمان ایران با توجه به اشکالاتی که وجود داشت، در جلسه بعد به آن رسیدگی می‌شود.

ملانوری شمسی تاکید کرد: همچنین یک مورد درخواست تاسیس با عنوان جمعیت اصلاح اسلامی استان تهران داشتیم، که با کلیات درخواست موافقت شد، نکاتی در مورد تغییر نام و اصلاح اساسنامه بود که تذکر دادیم.

وی افزود: در جلسه سه مورد گزارش مجمع عمومی داشتیم که یکی از آنها جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی بود که گزارش آن مورد تایید قرار گرفت.

مدیر کل سیاسی وزرات کشور اضافه کرد: گزارش مجمع عمومی جمعیت انسجام اسلامی استان تهران و حزب مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان نیز مطرح شد که اصلاحیه هایی داشت ولی در کل مورد تصویب قرار گرفت.

ملانوری شمسی با اعلام اینکه دو مورد اعلام تاسیس جبهه داشتیم، تصریح کرد: همانطور که می‌دانید با توجه به قانون جدید احزاب، احزاب می‌توانند با هم ائتلاف کنند و باید این مورد به اطلاع کمیسیون برسد.

وی گفت: یکی از این آنها جبهه شورای هماهنگی اصولگریان استان قم بود که جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب، جمعیت وفاداران انقلاب، جمعیت پیشرفت و عدالت، جمعیت رهپویان و جمعیت آبادگران در این ائتلاف حضور دارند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب می گوید: دیگری جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی بود که انجمن اسلامی معلمان ایران، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، مجمع ایثارگران، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، انجمن اسلامی جامعه پزشکی کشور، حزب ندای ایرانیان، حزب همبستگی ایران اسلامی و دانش آموختگان ایران، سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در آن عضو هستند.

«مورد اول به مدت یک ساله و با کارکرد انتخابات و مورد دوم بدون زمان و با کارکرد انتخاباتی، فرهنگی است که با آنها موافقت شد و فعالیت آنها بلامانع است؛ حوزه فعالیت جبهه اصولگرایان استان قم هم تنها برای همان استان خواهد بود.»

ملانوری با بیان اینکه در این جلسه همچنین۴ مورد تمدید پروانه اقلیت‌های مذهبی داشتیم، اظهار داشت: انجمن زرتشتیان کرج، انجمن زرتشتیان شریف آباد اردکان یزد مقیم مرکز، سازمان زنان زرتشتی مورد تایید قرار گرفت. تمدید پروانه انجمن ملی فرهنگی ارامنه تهران با توجه به نرسیدن تاکید دستگاه‌های نظارتی به جلسه بعد موکول شد.

وی در باره سرنوشت حزب جمهوریت با محوریت منتجب نیا، گفت: آنها تقاضا داده اند و هیئت موسس هم اعلام شده و هنوز منتظر رسیدن پاسخ استعلامات هستیم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: برخی گفته‌اند که چرا وزارت کشور به تقاضاها برای برگزاری تجمع در روز جهانی کارگر مجوز نداده است، باید گفت که هیچ درخواستی برای صدور مجوز راهپیمایی برای ما ارسال نشده بود.

ملانوری با بیان اینکه حتی ما یک روز قبل از روز جهانی کارگر جلسه کمیسیون را برگزار کردیم و حتی به احزاب و تشکل‌های مرتبط هم اطلاع دادیم که اگر درخواستی دارند، اعلام کنند، گفت: حتی امروز در جلسه هم آقای کمالی به صورت مستقیم تماس گرفتند و آنها (خانه کارگر) گفتند که ما درخواست ندادیم زیرا حس می‌کردیم موافقت نمی‌شود. حال امروز برخی از نمایندگان طرح سوال از وزیر کشور را مطرح می‌کنند.

کد N2181529

وبگردی