آفتاب

برگزاری جلسه هم‌اندیشی صادراتی تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی

برگزاری جلسه هم‌اندیشی صادراتی تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی

جلسه هم اندیشی صادراتی تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی با حضور رئیس انجمن صادر کنندگان نمونه و برتر ایران، کارشناسان ارزی بانک مرکزی و کارشناسان گمرک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران، آینده را برای بنگاه‌های اقتصادی نامعلوم دانست و گفت: مسائل بین‌المللی، محیط کسب و کار،‌ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف دولت باعث شده تا بنگاه‌های اقتصادی نتوانند برای حتی یک هفته آینده خود برنامه‌ریزی کنند و همواره با ترس و شک به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

امیرحسین کاوه ادامه داد: مشکل امروز تولیدکنندگان، نحوه صادارت و بازگشت ارز است.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران، معتقد است که دیدگاه تولیدکنندگان به صادرات با دیدگاه دولت متفاوت است.

وی افزود: دولت، صادرات را  از دیدگاه ارزآوری نگاه می‌کند، اما تولیدکنندگان دیدگاهشان به تولید، اشتغال‌زایی و حفظ ظرفیت تولید است.

در ادامه جلسه، رئیس انجمن صادر کنندگان نمونه و برتر ایران عنوان کرد: دولت این موضوع را باور ندارد که تولیدکنندگان با ارز سنا مواد اولیه خود را خریداری کرده و محصول خود را بر مبنای ارز نیما عرضه می‌کنند. اولین اقدام برای شفاف‌سازی این است که تولیدکنندگان از طریق رسانه به مسئولان اطلاع رسانی کرده و مشکل خود را عنوان کنند.

ابراهیم جمیلی، افزود: در یک برهه از زمان ما خاک را با قیمت 10 هزار تومان خریداری می‌کردیم، آنگاه دولت عنوان کرده بود باید کالای خود را (سرب و روی) با قیمت 8 هزار و 500 تومان به فروش برسانیم که با ارائه مدارک، دولت پذیرفت فروش با چنین مبلغی امکان پذیر نیست.

وی به تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی توصیه کرد تا با بانک مرکزی جلسه بگذارند و در خصوص مشکلات خود با آنها صحبت کنند.

ای در حالی است که اعضای سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی عنوان کردند که بانک مرکزی پاسخگوی سوالات آنها نیست.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران مشکلات خود را مطرح کردند.

کد N2181414

وبگردی