آفتاب

پوشش ۹۰ هزار نفری شهروندان ملارد در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

پوشش ۹۰ هزار نفری شهروندان ملارد در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

به گفته فرماندار شهرستان ملارد در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون ۹۰ هزار نفر از شهروندان این شهرستان تحت پوشش اندازه گیری و کنترل این بیماری قرار خواهند گرفت.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات اجرای این طرح گفت: در راستای اجرای طرح ملی بسیج کاهش فشار خون که با هدف مقابله و کنترل این بیماری در سطح استان تهران اجرایی شده است شهرستان ملارد هم ۹۰ هزار نفر از شهروندان بالای ۳۰ سال خود را تحت پوشش قرار داده است تا اندازه گیری فشارخون و در مرحله بعد کنترل آن اجرایی شود.

وی افزود: در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ ناشی از این بیماری درصد زیادی را در کشور به خود اختصاص داده است و در این میان عدم کنترل فشار خون تأثیر بسیاری در ایجاد این بیماری دارد لذا در راستای بهبود و کاهش بیماری‌های قلبی باید کاهش فشارخون و کنترل آن به جد مورد توجه قرار گیرد بر همین اساس این مهم در دستور کار اعضای کارگروه سلامت شهرستان ملارد قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان ملارد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای این طرح در پایگاه‌های ثابت و سیار در سطح این شهرستان افزود: از ۱۷ خرداد ماه تا ۱۵ تیرماه سال جاری این طرح به صورت سراسری در سطح شهرستان و در پایگاه‌های ثابت و سیار شبکه بهداشت و درمان اجرایی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ پایگاه سلامت ثابت در سطح شهرستان و یک دستگاه اتوبوس سیار سلامت شهرستان در کنار مراکز بهداشت دولتی و خصوصی در این طرح مشارکت دارند و اندازه‌گیری و ثبت فشار خون را رایگان انجام می‌دهد. در حقیقت انتظار می‌رود در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا بتوانیم، وضعیت حدود ۹۰ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال شهرستان را مورد بررسی قرار دهیم و وضعیت سلامتی قلبی و عروقی آنان را مشخص کنیم.

توکلی تاکید کرد: قطعاً این طرح با همراهی و همکاری همه سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اجرایی خواهد شد در همین راستا ۸۰ نفر از اعضای داوطلب از ادارات و نهادهای این شهرستان در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره احداث بیمارستان در این شهرستان نیز گفت: بر این باور هستیم که ساخت بیمارستان در ملارد از نان شب هم برای شهروندان واجب تر است لذا از تمامی ظرفیت‌های استانی و شهرستانی موجود برای ساخت بیمارستانی مستقل بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان یکی از مطالبات مردم شهرستان ملارد است و در این مسیر تا زمان احداث بیمارستان و حصول نتیجه تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام

کد N2179201

وبگردی