آفتاب
کارشناس والیبال در گفت‌وگو با مهر:

تمرکز تیم ملی باید روی مسابقات انتخابی المپیک باشد

تمرکز تیم ملی باید روی مسابقات انتخابی المپیک باشد

کارشناس والیبال ایران گفت: با توجه به رویداد انتخابی المپیک، باید تمرکز تیم ملی روی این مسابقات باشد و فشار زیادی به بازیکنان اصلی در لیگ ملت‌ها وارد نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ ملت‌های والیبال از ۱۰ خردادماه آغاز به کار می‌کند و تیم ملی کشورمان در هفته نخست مسابقات با تیم‌های ایتالیا، چین و آلمان رقابت خواهد کرد.

محمدرضا سالک کارشناس والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال اظهار کرد: با توجه به شرایط تیم ملی و تعداد بالای لژیونرهای ایرانی، وضعیت آمادگی بازیکنان مناسب است. صحبت‌های خوبی از اردوهای تیم ملی می‌شنویم و همه اینها نویدبخش روزهای خوب در لیگ ملت‌ها است.

کارشناس والیبال ایران ادامه داد: بازیکنان توانمند و جوانی داریم اما تمرکز تیم ملی باید روی مسابقات انتخابی المپیک باشد. در رقابت‌های لیگ ملت‌ها، اکثر کشورها به بازیکنان اصلی خود فشار نمی‌آورند و ما هم باید همین کار را انجام دهیم.

سالک اظهار کرد: مردم نیز شرایط را درک خواهند کرد و می‌دانند که مسابقات انتخابی المپیک، حساسیت بیشتری دارد. مربیان تیم ملی باید شرایط را مدیریت کنند و در لیگ ملت‌های والیبال، از بازیکنان جوان استفاده بیشتری ببرند و بازیکنان باتجربه‌تر را حفظ کنند که دچار مصدومیت نشوند. همانطور که می‌دانید فشار رقابت‌های لیگ ملت‌ها بالا است. باید به نحوی مُهره‌چینی را انجام بدهیم تا بازیکنان فشار زیادی را متحمل نشوند و تا پایان مسابقات مختلف، بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: ایتالیا نخستین حریف ما در مسابقات لیگ ملت‌ها است. بعید می‌دانم که آنها هم از تمام بازیکنان اصلی خود استفاده کنند. تیم ملی ایران شرایط خوبی دارد که در هفته نخست رقابت‌ها بتواند نتایج خوبی کسب کند. قطعاً رفته‌رفته شرایط مسابقات سخت‌تر خواهد شد. مهم این است که ما بتوانیم در این رقابت‌ها، میدان بیشتری به بازیکنان جوان دهیم.

کد N2176669

وبگردی