آفتاب

سمفونی پیروزی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر منتشر شد

سمفونی پیروزی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر منتشر شد

تهران - ایرنا - مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: بخش نخست آلبوم سمفونی بزرگ پیروزی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی بنیادشهید و امور ایثارگران، سید مرتضی حسینی ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر و روز بزرگ «مقاومت، ایثار و پیروزی» گفت: نخستین بخش از آلبوم سمفونی بزرگ پیروزی در هفت دقیقه تدوین و به‌ صورت یک آلبوم دیجیتال در اختیار علاقه ‌مندان قرار می‌ گیرد و با پایان مراحل فنی به زودی آلبوم رسمی سمفونی پیروزی نیز آماده و در فروشگاه‌های معتبر محصولات فرهنگی و هنری منتشر و عرضه می‌شود.
مدیر کل امور هنری بنیادشهید ادامه داد: سمفونی پیروزی اثری فاخر تولید شده توسط اداره کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد رودکی با آهنگسازی استاد «مجید انتظامی»، چهارمین سمفونی تولید شده توسط بنیادشهید است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید می‌ شود.
به گفته وی، رهبری این ارکستر بر عهده استاد «نادر مرتضی پور» بوده و ترانه سمفونی پیروزی را استاد «عبدالجبار کاکایی» سرود شده است.
آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس در جنگ هشت ساله ایران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال در روز سوم خرداد سال 1361صورت گرفت.
آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد سال 1361 به عنوان مهمترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی انجام گرفت.
اجتمام* 7268**9121
کد N2175931

وبگردی