آفتاب

شرایط بد آب وهوایی در آمریکا 2میلیون نفر را تهدید می کند

شرایط بد آب وهوایی در آمریکا 2میلیون نفر را تهدید می کند

تهران – ا یرنا – شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: بار دیگر شرایط بد آب و هوایی ایالت های جنوب میانه و مرکز آمریکا را در برگرفته و وقوع گردباد در دو ایالت 'تگزاس' و 'اوکلاهما' زندگی دو میلیون نفر از ساکنان این مناطق را باخطر مواجه ساخته است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز چهارشنبه بااعلام این خبر افزود: سامانه بد جوی از روز دوشنبه در این بخش از آمریکا همراه با گردبادهای مخرب، موجب شده است تا از دو میلیون نفر از ساکنان این دو ایالت خواسته شود که در خانه های خود باقی بمانند.
این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: وقوع چنین گردبادهایی دراین موقع از سال در این بخش از آمریکا به ندرت رخ داده و هم اکنون سطح هشدار پنج که بالاترین سطح هشدار برای وقوع گردباد می باشد، اعلام شده است.
سی ان ان افزود:تنها در مدت 24 ساعت 19 هزار و 155 آذرخش رخ داده و بارندگی زیاد موجب شده تا سطح آب رودخانه ها درایالت های تگزاس، اوکلاهما، میسوری، کانزاس، بخش های شرقی ایالت 'کلرادو' و بخش های شمالغرب آرکانزاس بالاتر از سطح هشدار و در وضعیت طغیان قرار گیرند.
تاکنون وقوع 17گردباد، 40 تندباد و 51 مورد بارش تگرگ در ایالت های میانه آمریکا گزارش شده است.
بارش های بی سابقه در آمریکا که از اواخر 19ماه مارس (28 اسفند 1397) آغاز شد، ایالت های غرب میانه آمریکا، شامل ایالت های آیووا، نبراسکا و نواحی جنوبی ایالت مینه سوتا را در برگرفت و بالا آمدن سطح آب، منجر به زیر آب رفتن جاده ها و تخریب خانه ها و مزارع شد.
تا پانزدهم اردیبهشت ماه؛ توفان در این کشور 9 کشته و 25 زخمی برجای گذاشته است.
سیل فقط درایالت نبراسکا منجر به خسارت بیش از یک میلیارد دلاری شد و به بیش از 2 هزار واحد مسکونی و 340 واحد تجاری در این بخش از ایالت آمریکا آسیب زد.
بسیاری از واحدهای مسکونی در منطقه هامبورگ ایالت آیووا نیز در محاصره سیل ناشی از توفان شدید و بارش بی سابقه باران قرار گرفتند.
اداره کشاورزی نبراسکا خسارات کشاورزی ناشی از این سیل را 400 میلیون دلار در زمینه محصولات کشاورزی و خسارت احشام را نیز 400 میلیون دلار بر آورده کرد.
14 اردیبهشت ماه جاری شدن سیل و تداوم بارش باران بخش های وسیعی از شهر 'داونپورت' (Davenport) سومین شهر بزرگ ایالت آیوا را به زیر آب برد.
اروپام **1302**1590
کد N2175521

وبگردی