آفتاب
جنیدی در پاسخ به ایرنا:

مجمع تشخیص مصلحت در مورد لوایح پالرمو و CFT اظهارنظر کند

مجمع تشخیص مصلحت در مورد لوایح پالرمو و CFT اظهارنظر کند

تهران- ایرنا- معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: لوایحی که به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می شود، باید در یک زمان و فرایند مشخص نسبت به آنها اظهارنظر شود؛ بنابراین خروج به این شکل معنا ندارد و ممکن است مجمع تا پایان مهلت خود این بررسی را به تعویق اندازد.

لعیا جنیدی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره سرنوشت لوایح مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: مانند شما شنیده ام که تلویحا و نه تصریحا گفته شده این لوایح از دستورکار مجمع خارج شده است.
وی ادامه داد: در خصوص لایحه پالرمو به دلیل اینکه موارد اعلام شده از سوی شورای نگهبان در مجلس اعمال شده بود، نیاز نبود که به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود ولی به هر حال هر دوی این لوایح اکنون در مجمع است و باید در چند ماه آتی در خصوص آنها تصمیم گیری شود.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: ترجیح و انتظار دولت این بود که در خرداد ماه که درباره گزارش انطباق حقوقی و تمدید تعلیق ایران از لیست کشورهای غیرهمکار تصمیم گیری می شود، مجمع با توجه به دیدگاه های کارشناسی که دولت ارائه داده است، با نگاه مثبت تصمیم گیری کند.
جنیدی درباره قانون مبارزه با پولشویی گفت: در مجموع از چهار لایحه پیشنهادی دولت، دو لایحه به مجمع نرفت ولی یکی از آنها قانون مبارزه با پولشویی بود که به مجمع رفت و با ترتیباتی تصویب شد و آیین نامه های آن هم نوشته شد.
وی اضافه کرد: اعطای صلاحیت نظارت به بانک مرکزی، بیمه مرکزی، بورس اوراق بهادار، نظام های صنفی حرف که این نهادها بتوانند نسبت به فعالان حوزه های مختلف کسب و کار و حرف نظارت داشته باشند و ضوابط مقرر در قانون مقابله با پولشویی را رعایت کنند، به نوعی در آمدوشدهای این لایحه از قلم افتاده است. از این رو، روز گذشته در مجلس شورای اسلامی درخواست الحاق تبصره به ماده 6 قانون مقابله با پولشویی را ارائه کردیم.
اجتمام*3229*1834
کد N2175458

وبگردی