آفتاب

سردار ظفری: گفتمان دفاع مقدس باید در جامعه نهادینه شود

سردار ظفری: گفتمان دفاع مقدس باید در جامعه نهادینه شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: راز موفقیت ما در دفاع مقدس نگهداری اخلاق بود و باید اینها را برای نسل جدید بازگو کنیم چراکه می‌تواند نجات بخش جامعه امروز ما باشد.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی ظفری با اشاره به اینکه دفاع مقدس رازها و زوایای پنهانی دارد و بسترسازی لازم در جامعه انجام نگرفته که حقایق دفاع مقدس به درستی بیان شود توضیح داد: در ترویج و جریان‌سازی دفاع مقدس آنچنان که باید موفق عمل نکردیم. برای احیای فرهنگ و ترویج و جریان‌سازی آن، دو راهکار تبلیغ و شعار و گفتمان‌سازی وجود دارد و قریب به اتفاق کارها بیشتر در حوزه تبلیغ و شعار است.

وی افز ود: از ویژگی‌های تبلیغ، ناپایداری آن است، تبلیغ و شعار ایجاد انگیزش می‌کند و مانایی خاصی ندارد و همانند یک پروژه است که کاربرد زمانی دارد و هر روز باید آن را تکرار کرد تا وضعیت موجود را حفظ کرد. اما به تعبیر امروز گفتمان یک پروسه است و یکی از مراتب گفتمان‌سازی توجه به اجماع است و این گفتمان‌سازی می‌تواند نجات بخش جامعه باشد و از نسل‌های آینده حراست کند.

سردار ظفری با بیان اینکه گفتمان دفاع مقدس، گفتمان عاشورا را تولید و بازتولید دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از گفتمان عاشورا است و ما باید بتوانیم اهمیت گفتمان‌سازی در جامعه را گسترش دهیم و به عنوان یک بسیج عمومی در این حوزه کار کنیم و مراتب گفتمان را بیان کنیم. راز موفقیت ما در دفاع مقدس نگهداری اخلاق بود و باید اینها را برای نسل جدید بازگو کنیم چراکه می‌تواند نجات بخش جامعه امروز ما باشد.

وی توصیه کرد: اگر می‌خواهیم کار ماندگاری انجام دهیم باید «انجمن رسانه دفاع مقدس» تشکیل شود که یک کار نو در استان شکل گیرد و با این کار اصول و ارزش‌های دفاع مقدس را بدون قید و شرط بپذیریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به عملیات بیت المقدس در ادامه افزود: ما سه عملیات بزرگ خاص و ویژه به نام‌های بیت المقدس، والفجر۸ و کربلای ۵ داشتیم که باید آنها را به نسل امروز منتقل کنیم.

سردار ظفری با اشاره به اینکه حوزه فکری و اندیشه‌ای و دکترین سیاسی ما بعد از دفاع مقدس به استراتژی هجومی تبدیل شد به بیان ویژگی‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس وحدت و انسجامی بود که بین سپاه و ارتش و مردم ایجاد شد و وحدت عامل اصلی ما در پیروزی عملیات بیت‌المقدس بود.

انتهای پیام

کد N2175332

وبگردی