آفتاب
مقاومت در برابر یکه تازی تندروها در آمریکا

62 سازمان مخالف جنگ به کنگره آمریکا نامه نوشتند

62 سازمان مخالف جنگ به کنگره آمریکا نامه نوشتند

تهران - ایرنا - مقاومت در برابر یکه تازی تندروها در آمریکا در حال افزایش است و در همین ارتباط گروهی از 62 سازمان در نامه سرگشاده ای به کنگره آمریکا خواستار توقف حرکت به سمت جنگ احتمالی با ایران شدند.

به گزارش پایگاه خبری 'کامن دریمز' ، این 62 سازمان در نامه خود از کنگره آمریکا خواسته اند که به وظیفه خود مطابق قانون اساسی عمل کند و از اقدام دولت در راه اندازی یک جنگ بدون مجوز و غیرقانونی جلوگیری کند.
در این نامه سرگشاده خاطرنشان شده که تلاش برای راه اندازی جنگ را عمدتا جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به پیش می برند اما خود ترامپ موضع مشخصی ندارد و بنا به حال و احوال هر روز موضع متفاوتی اتخاذ می کند.
امضا کنندگان این نامه تاکید کرده اند که اقدامات دولت ترامپ نیازمند واکنشی از سوی کنگره است.
'جمال عبدی' رئیس شورای ایرانی آمریکایی (نایاک) گفت: ترامپ و جان بولتون در حال بردن آمریکا به لبه پرتگاه یک جنگ کاملا قابل پیشگیری هستند. اکنون زمان آن است که کنگره حرف خود را به عمل تبدیل کند و قانونی تصویب کند که مانع اقدام ترامپ و بولتون در آغاز یک جنگ غیرقانونی بشود.
مطابق قانون اساسی آمریکا تنها کنگره اختیار و قدرت اعلام جنگ را دارد. اما این حق در طول هفت دهه گذشته تضعیف شده و روسای جمهوری از ترفندهایی مانند بازی با کلمات از قبیل 'اقدامات پلیس' و سایر ترفندها برای دور زدن کنگره و ورود به جنگ مطابق خواست خود استفاده کرده اند.
قانون مجوز اقدام نظامی (AUMF) سال 2001 در پی حملات 11 سپتامبر بیش از 37 بار مورد استفاده جرج دبلیو بوش ، باراک اوباما و ترامپ در بیش از 14 کشور جهان قرار گرفته است. با این حال این احساس وجود دارد که کنگره در نهایت آماده است تا وظایف خود را جدی بگیرد.
در همین حال دولت ترامپ روز سه شنبه در یک جلسه توجیهی توسط پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع در کنگره تلاش کرد تا به اعضای کنگره بگوید که تهدید ناشی از ایران فعلا کاهش یافته است.
وی به خبرنگاران گفت: می توانم بگویم در دوره ای هستیم که تهدید در سطح بالایی است و کار ما اطمینان از این مساله است که ایرانی ها دچار اشتباه محاسبه نشوند.
شماری از مقامات و مسئولان این سازمان های امضا کننده نامه نیز در اظهاراتی با جنگ طلبی دولت ترامپ مخالفت کردند. 'جف کارتر' مدیر 'پزشکان مسئول' از امضا کنندگان نامه سرگشاده به کنگره گفت که دیپلماسی و نه جنگ تنها راه به سمت صلح است.
اروپام**1078** 1546
کد N2175310

وبگردی