آفتاب

140 ورزشکار به مسابقات جهانی ورزش کارگری اعزام می شوند

140 ورزشکار به مسابقات جهانی ورزش کارگری اعزام می شوند

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون کارگری گفت: تیم ها و نفرات اعزامی به ششمین دوره مسابقات جهنی ورزش کارگری در مراحل آخر اردوها با حضور در آکادمی ملی المپیک مورد ارزیابی آمادگی جسمانی قرار خواهند گرفت.

«جواد رمضی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در رابطه با برگزاری تیم های اعزامی به مسابقات جهانی نسبت به دوره های قبلی، پیشرو تر بودیم چرا که تمهیدات لازم از تیر ماه سال 97 را پیش بینی کردیم و از چند وقت پیش نیز شاکله کاروان بسته شد و حتی در برخی از رشته ها نیز 4 تا 5 مرحله اردوهای آمادگی برگزار شد و این اردوها همچنان ادامه داد و موضوع مهم بحث گرفتن روادید اعضای کاروان اعزامی است.
وی اظهار داشت: مقرر شد کاروان اعزامی به اسپانیا از نظر پزشکی چکاپ کامل شامل آزمایش های خون و تخصصی شوند و همچنین چند روز قبل از اعزام با توافق با «رضا قراخانلو» رییس آکادمی ملی المپیک، ورزشکاران اعزامی بعد از مراسم بدرقه که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود، مرحله پایانی اردوی خود را در آکادمی برگزار و از نظر آمادگی جسمانی، ارزیابی شوند.
رمضی توسعه ورزش کارگری را توسعه ورزش همگانی دانست و گفت: فدراسیون تلاش خود را در این زمینه دارد و با برگزاری کلاس های دانش افزایی، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، لیگ، جایز بزرگ، اعزام های برون مرزی، همایش و جشنواره ها در این زمینه فعالیت می کند.
وی با اشاره به حمایت وزارتخانه های ورزش و جوانان و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دغدغه من این است که ورزش در سبک زندگی کارگران به عنوان یک شاخصه اصلی ایجاد شود. امسال در رابطه با اعزام به پیکارهای جهانی تلاش کردیم که با برنامه ریزی به گونه ای عمل شود که ورزش کارگری بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا کارگران در سراسر کشور انگیزه لازم برای حضور در تیم های ملی کارگری را داشته باشند.
رییس فدراسیون کارگری خاطر نشان کرد: علیرغم مشکلات و تنگاهای اقتصادی برای حضور در بازی های کارگران جهان با برنامه ریزی وارد شدیم که خوشبختانه تاکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد و روز گذشته و در فاصله 40 روز به اعزام به مسابقات جهانی، نخستین گروه برای انجام مصاحبه اقدام کردند.
وی یادآور شد: ششمین دوره رقابت‌های جهانی ورزش کارگری در 9 رشته ورزشی تنیس روی میز، جودو، پتانک، دوومیدانی، والیبال ساحلی، شنا، کاراته، کشتی ساحلی و فرنگی در قالب 16 تیم از 11 تیر به مدت یک هفته در اسپانیا برگزار می‌شود و کاروان ایران با 140 ورزشکار، سرپرست و کادر فنی راهی اسپانیا خواهد شد.
رمضی تصریح کرد: برخلاف دوره قبل که 220 ورزشکار در 11 رشته ورزشی در قالب 18 تیم در مسابقات جهانی لتونی حضور داشتند، این دوره به خاطر مشکلات اقتصادی تلاش کردیم تعداد نفرات اعزامی را به 140 نفر کاهش دهیم تا کاروانی کیفی و پرمدالی را به اسپانیا اعزام کنیم.
رئیس فدراسیون آماتور ورزش کارگری تصریح کرد: در مسابقات جهانی کارگری که 2 سال پیش در لتونی برگزار شد، کاروان ورزش کارگران با 64 مدال (36 طلا، 14 نقره و 14 برنز) در جایگاه نهم ایستاد اما در این دوره سعی داریم با افزایش مدال‌های خود در جایگاهی بهتر از نهمی قرار بگیریم.
ورزشی**1067**9118**
کد N2175211

وبگردی