آفتاب
دبیرکل جامعه زینب (س):

تشدید مجازات اسیدپاشی عامل بازدارنده است

تشدید مجازات اسیدپاشی عامل بازدارنده است

تهران-ایرنا-دبیرکل جامعه زینب (س) با بیان این که در اسید پاشی، مجرم آگاهانه و با قصد قبلی مرتکب جرم می شود، گفت: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی می تواند عاملی بازدارنده در وقوع جرم باشد.

«اعظم حاجی عباسی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره مصوبه تشدید مجازات اسیدپاشی اظهارداشت: در نظام حقوقی اسلام مجازات متناسب با جرم اعمال می شود و برای اثبات هر جرمی به سه عنصر مادی، معنوی و قانونی نیاز داریم.
وی ادامه داد: عنصر مادی جرم همان واقع شدن جرم، عنصر معنوی جرم قصد مجرمانه و سوء نیت مجرم و عنصر قانونی که قانونگذار متولی آن است. در این باره قانونگذار با طرح و تصویب قانون جامع و با در نظر داشتن تناسب جرم و مجازات می تواند عامل بازدارنده باشد.
دبیرکل جامعه زینب (س) خاطرنشان کرد: با توجه به این که در جرم اسید پاشی، مجرم این فعل مجرمانه را با قصد قبلی و آگاهانه مرتکب می شود، لازم است با شدت و متناسب با جرم مرتکب شده با وی برخورد شود.
حاجی عباسی با ابراز امیدواری از تکرار نشدن رفتارهای غیرانسانی چون اسیدپاشی در جامعه، یادآور شد: با تشدید مجازات عامل اسید پاشی موافق هستم و آن را عاملی بازدارنده می دانم.
به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی با 206 رای موافق، 4 رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر با کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن موافقت کردند. بررسی جزییات این طرح نیز روز سه شنبه در مجلس به پایان رسید.
این طرح 7 ماده دارد و به تشدید مجازات اسیدپاشان و حمایت از قربانیان اسیدپاشی می پردازد.
سیام**3202** 1336
کد N2175067

وبگردی