آفتاب
به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع):

محفل قرآنی در دانشگاه جامعه المصطفی برگزار شد

محفل قرآنی در دانشگاه جامعه المصطفی برگزار شد

کابل - ایرنا - به مناسبت میلاد با سعادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مجلس انس با قرآن کریم در دانشگاه جامعه الصطفی «واحد» کابل برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این محفل قاریان ملی و بین المللی، گروه تواشیح و منقبت خوانان افغان، فضای این مجلس معنوی را با قرائت و مدیحه سرایی عطرآگین کردند.
محفل انس با قرآن کریم در این نهاد علمی و دینی با قرائت روح بخش و معنوی قاری «میثم کاظمی» آغاز شد.
پس از آن استاد «سمیع الله رشیدی» یکی از قاریان بین المللی افغانستان در این ماه برکت و رحمت الهی گوش های روزه داران را با آیات قرآنی نوازش داد.
همچنین اجرای گروه تواشیح و مداح شناخته شده افغانستان «سیدحمیدالله هاشمی» نیز در جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) در وصف خاندان عطرت و نبوت مدیحه سرای کرد.
«آقاحسن حسینی» معاون فرهنگی دانشگاه جامعه المصطفی در این رابطه به ایرنا گفت: همه ساله به مناسبت نیمه ماه مبارک رمضان و روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) برنامه انس با قرآن در این دانشگاه برگزار می شود.
وی افزود: معاونت فرهنگی دانشگاه از مناسبت های مهم دینی و مذهبی تجلیل می کند.
به مناسبت سالروز ولادت دومین ستاره درخشان امامت و ولایت، کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و به حرمت اخلاق کریمانه آن حضرت، در مساجد غرب کابل نیز مراسم تجلیل برپا بود.
اما دانشگاه جامعه المصطفی متفاوت از دیگر دانشگاه های داخلی و خارجی که در افغانستان فعالیت می کنند، معاونت امور فرهنگی ایجاد کرده است تا علاوه بر مناسبت های دینی و مذهبی، برنامه های مشاعره و سمینارها را، در داخل و خارج از دانشگاه برگزار کند.
این دانشگاه در سال 1390 خورشیدی برای فعالیت در کابل مجوز دریافت کرد. تا کنون حدود دو هزار دانشجو در پنج رشته کارشناسی و پنج رشته کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
آساق*291* 1518
کد N2174794

وبگردی