آفتاب

بیانیه وزارت دفاع به‌مناسبت روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف

بیانیه وزارت دفاع به‌مناسبت روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی بیانیه‌ای اعلام کرد: استفاده مفید، کارآ و اثربخش از توانایی‌ها، امکانات و منابع در دسترس، یکی از راهبردهای مهم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، در متن این بیانیه آمده است:

در شرایط کنونی و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال"رونق تولید" نامگذاری شده است، می بایست این مهم بیش از هر زمان دیگری مورد توجه جدی مدیران و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گیرد.
 
امروزه رمز بقاء و تمرکز هر سازمانی بر سه عنصر کیفیت، هزینه و زمان نهاده شده است. این سه عنصر، مثلثی راهبردی را تشکیل داده‌اند که در واقع می‌توان آنها را ابزارهای کاربردی بهره وری اطلاق نمود. بهره‌گیری از این عناصردر حوزه دفاع و پشتیبانی، موجب افزایش قدرت دفاعی به منظور حفظ منافع ملی کشور شده است.
 
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مبنا قرار دادن تحقق اهداف بهره‌وری در انجام کلیه ماموریت‌ها، برنامه ها و فعالیت های خود، اصول حاکم بر بهره‌وری را در این وزارتخانه نهادینه ساخته و آن را سرلوحه خود قرار داده است. استفاده مفید، کارآ و اثربخش از توانایی ها، امکانات و منابع در دسترس، یکی از راهبردهای مهم  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌شمار می رود.
 
هم اکنون بهره‌گیری از نیروی انسانیِ کارآمد و متخصص ، رکن اصلی بهره وری در وزارت دفاع محسوب می گردد و پایبندی کامل به ارزشهای دینی ، وجدان کاری ، فرهنگ ها و ارزش های مذهبی و سازمانی سرلوحه تمامی اعمال کارکنان این وزارتخانه می باشد.
این بیانیه می افزاید: تلاش نموده ایم تا بهبود  مستمر بهره وری را در همه حوزه های تحقیقاتی ، تولیدی و خدماتی به عنوان یک الزام تلقی و با ایجاد نظامی پویا و پایدار در مدیریت بهره وری بر آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی ، افزایشِ تحقیق و توسعه ، استفاده از علم و دانش در اداره امور ، بهبود کیفیت و استانداردسازی، بومی سازی مواد و قطعات وارداتی، رضایتمندی کامل نیروهای مسلح به عنوان ذینفعان، توانمند سازی و توسعه شبکه همکاران تاکید و آن را عملیاتی نماییم.
 
تخصیصِ هدفمند منابع به فعالیت های ارزش آفرین، اصلاح مستمر الگوی مصرف و تمرکز بر مدیریت و کنترل هزینه ها از دیگر برنامه های این وزارتخانه برای ارتقاء و بهبود کیفیت بهره وری است.
 
سعی نموده‌ایم تا با بکارگیری اثربخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بعنوان زیرساخت ارتقاء بهره وری ،ارزیابی  مستمّر از آن در همه حوزه ها و سطوح سازمانی به منظور شناسایی و تحلیل مسائل ، تهیه و اجرای برنامه های بهبود داشته باشیم.
 
این بیانیه در ادامه از کلیه کارکنان، کارشناسان و مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همه سطوح سازمانی درخواست نموده است تا با هدف بهبود مستمر بهره‌وری در جهت ارتقا و افزایش قدرت دفاعی کشور تلاش و کوشش مضاعف نمایند و خود را ملزم و متعهد به رعایت این اصول بدانند.
 
 انتهای پیام

کد N2174617

وبگردی