آفتاب

دو زن آمریکایی جان نوزاد ِ رها شده در خیابان را نجات دادند

دو زن آمریکایی جان نوزاد ِ رها شده در خیابان را نجات دادند

نوزادی که شب هنگام در داخل یک سطل زباله در یکی از خیابان های آمریکا رها شده بود، توسط دو عابر پیاده پیدا شد.

به گزارش آفتاب، این نوزاد که بنا به گفته پزشکان اورژانس پزشکی یک یا دو ساعت از تولدش می گذشت در حالی که در داخل یک ساک خرید قرار داده شده بود در داخل سطل زباله خیابانی در شیکاگوی آمریکا پیدا شد.

دو زن که مشغول پیاده روی در خیابان و در راه بازگشت از پارک هامبولدت بودند، ناگهان متوجه صدای گریه این نوزاد شدند که از داخل سطل زباله شنیده می شد. آن ها بلافاصله با خارج کردن نوزاد از سطل آشغال آن را به نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی رساندند.

یکی از مقامات آتش نشانی گفت که این نوزاد نفس نمی کشید و بدنش کاملاً سرد شده بود و دارای نبض نبود. آن ها بلافاصله اقدام به انجام عملیات CPR  کردند و با گرم کردن نوزاد، او را به بیمارستان رساندند.

بنا به گفته یکی از آتشنشانان زن، آن ها تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا از زنده ماندن نوزاد مطمئن شوند. پس از انتقال این نوزاد به بیمارستان اعلام شد او به حالت عادی بازگشته و وضعیت او مساعد است.

انتقال این نوزاد توسط این دو عابر پیاده به اداره آتشنشانی در حالی صورت می گیرد که بنا به قانون ایالت ایلینویز آمریکا هر شهروند این ایالت بدون قرار گرفتن در مضان اتهام می تواند هر نوزاد زیر ۳۰ روزه را به بیمارستان، اداره پلیس یا ایستگاه آتش نشانی تحویل دهد. تحقیقات پلیس محلی آمریکا برای شناسایی مادر نوزاد ادامه دارد.

گفتنی است پیدا شدن این نوزاد آمریکایی در سطل آشغال خیابان در حالی خبرساز می شود که چند روز پیش نیز پیدا شدن یک نوزاد تایلندی در داخل یک ماشین لباسشویی در یکی از فروشگاه های این کشور خبرساز شده بود.

منبع، فرانگر


کد N2174597

وبگردی