آفتاب
مدیرعامل شرکت داروسازی سها:

شربت اپیوم سال جاری در هلال احمر تولید می شود

شربت اپیوم سال جاری در هلال احمر تولید می شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت داروسازی سها وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اعلام آغاز تولید شربت تنتور اپیوم (شربت تریاک) در این شرکت در سال جاری گفت: هم اکنون مجوز تولید شربت اپیوم اخذ و پیش تولید آن نیز انجام شده است.

کامران یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به اینکه افزود: علاوه بر این توسعه تولید داروهای هورمونی از جمله برنامه های آتی این مجموعه است.
وی تصریح کرد: در خط تولیدات هورمونی این شرکت که در سایت شهید فقیهی (ورد آورد) مستقر است، برنامه تولید داروهای هورمونی جدید را در دستورکار داریم و مراحل پایانی تحقیق و آزمایش در حال انجام است که به ‌زودی وارد مرحله تولید خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت داروسازی سها با تاکید بر لزوم نوآوری و تولید نیازهای جدید دارویی در نظام سلامت کشور اظهار داشت: شرکت داروسازی سها از جمله تولیدکنندگان عمده محصولات ضد اسید معده بوده و به تازگی برای تولید شربت‌های جدید آنتی اسید، همکاری موثری را با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرده است که در صورت تأیید نهایی تولید، این محصول به صورت انبوه وارد بازار دارویی کشور می‌شود.
وی به قراردادهای جدید شرکت داروسازی سها با دو شرکت خارجی اشاره کرد و اظهار داشت، در حال حاضر مذاکره با دو شرکت خارجی شروع شده تا داروهای خود را در شرکت داروسازی سها تولید کنند که این امر علاوه بر افزایش تولیدات، اعتبار GMP (اصول تولید مناسب دارویی) داروسازی سها را نیز ارتقا می بخشد.
یوسفی درباره جزئیات تولیدات این شرکت در سال گذشته، گفت: در مجموع بیش از 145 میلیون عدد قرص، 48 میلیون عدد کپسول و 7 میلیون عدد مایعات در داروسازی سها تولید شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه 2 سایت تولیدی شرکت داروسازی سها مشتمل بر سایت چهارباغ و کارخانه شهید فقیهی از پیشرفته‌ترین سایت‌های داروسازی کشور است، افزود: در آتش‌سوزی که در سال 93 در سایت چهارباغ رخ داد، یک طبقه کامل این کارخانه به همراه ماشین آلات تخصصی آن از بین رفت، اما با تلاش بخش‌های مختلف شرکت، تولید دارو در این مجموعه متوقف نشد.
مدیرعامل شرکت داروسازی سها تصریح کرد: پس از آتش‌سوزی در این شرکت، پرونده دریافت خسارت از شرکت بیمه با پیگیری‌های گسترده تعیین تکلیف شد و با دریافت بخش عمده‌ای از خسارت‌های ناشی از این حادثه، امکان بازسازی فضاهای آسیب دیده بیش از گذشته فراهم شده است.
شربت تنتور اپیوم (شربت تریاک) برای درمان و ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر گروه تریاک تاثیر بیشتری دارد و برای درمان اعتیاد در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.
اجتمام*7029*1834
کد N2174369

وبگردی