آفتاب
قائم مقام معاون وزارت بهداشت:

13 هزار نفر فشار خون خود را در سامانه خوداظهاری ثبت کردند

13 هزار نفر فشار خون خود را در سامانه خوداظهاری ثبت کردند

تهران- ایرنا- قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه خوداظهاری فشار خون بالا، تاکنون بیش از 13 هزار نفر به این سامانه مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند که از این تعداد حدود 800 هزار نفر دارای فشار خون بالا یا در مرحله پیش فشار خون هستند.

به گزارش وزارت بهداشت، محمد شریعتی روز سه شنبه درباره پویش ملی کنترل فشار خون بالا که از 27 اردیبهشت آغاز شده افزود: از آغاز پویش ملی کنترل فشار خون بالا در کشور، فشار خون بیش از 760 هزار نفر که به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند، در سامانه سیب (سامانه یکپارچه سلامت) ثبت شده است و از این تعداد 45 درصد از افراد فشار خون طبیعی داشته‌اند.
وی بیان کرد: درمان فشار خون بالا منحصر به درمان دارویی نیست و ممکن است با تغییر سبک زندگی و شیوه تغذیه، فشار خون بالا درمان و کنترل شود. اگرچه با وجود خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت، کنترل فشار خون مردم به طور مداوم انجام می‌شود، اما مردم در مناطق شهری شاید به طور کامل و دقیق به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکنند و به همین دلیل بنا شد پویش ملی کنترل فشار خون در کشور اجرایی شود تا افرادی که از فشار خون بالای خود اطلاعی ندارند، شناسایی شوند و تحت مراقبت و درمان قرار گیرند.
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اظهار داشت: فشار خون بالا در بسیاری از افراد فاقد علامت است و به ارگان‌های بدن افراد مانند قلب، کلیه، چشم و عروق آسیب وارد می‌کند و در کشورهای مختلف به افراد بیشتر از 30 ساله توصیه می‌شود به طور مداوم فشار خون خود را اندازه گیری کنند.
اجتمام*9482*1834
کد N2174317

وبگردی