آفتاب

520 میلیارد ریال به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

520 میلیارد ریال به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 147 میلیارد و 400 میلیون ریال کمک بلاعوض و 373 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود چهار درصد برای ساخت و تعمیر منازل سیل زدگان استان در نظر گرفته شده است.

عبدالرحمان شهنوازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 740 واحد مسکونی و واحدهای تجاری مناطق شهری و روستایی سیستان و بلوچستان در سیلاب بهمن 97 تا فروردین امسال دچار خسارت جدی شد.
وی ادامه داد: این اعتبار پس از تصویب هیات وزیران به سیستان و بلوچستان ابلاغ شده و به زودی در شهرستان های سراسر استان توزیع خواهد شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: با اختصاص این اعتبار واحدهای مسکونی و تجاری مناطق سیل زده استان تعمیر و بازسازی خواهند شد.
وی گفت: سیلاب های این مدت در مجموع 752 میلیارد تومان خسارت به امور زیربنایی، کشاورزی و واحدهای مسکونی سیستان و بلوچستان وارد کرد که حوزه راه بیشترین آسیب دید.
شهنوازی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی فعال در سیستان و بلوچستان سبب شد تا میانگین بارندگی در هشت ماه اخیر به 118 میلی متر برسد، مقداری که حتی از بارش های یکسال زراعی نیز بیشتر است.
وی اظهار کرد: به طور کلی میانگین بارندگی نرمال سیستان و بلوچستان در یک سال زراعی 113 میلی متر بوده اما از مهرماه گذشته تا کنون حدود 118 میلی‌متر باران باریده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارش های اسفند، فروردین و اردیبهشت سهم زیادی در بهبود وضعیت بارشی استان داشته است.
7316**3213 **6081
کد N2174235

وبگردی