آفتاب

ایتالیا بعد از 22 سال میزبان بازی های ورزشی دانشجویان جهان

ایتالیا بعد از 22 سال میزبان بازی های ورزشی دانشجویان جهان

تهران- ایرنا- تارنمای رسمی فدراسیون جهانی ورزش های دانشجویی در آستانه آغاز سی امین دوره یونورسیاد تابستانی که به میزبانی ایتالیا برگزار می شود در گزارشی اطلاعاتی در خصوص این دوره از رقابت ها منتشر کرد.

قد و قواره هیات ها و تیم های اعزامی به سی امین دوره رقابت های دانشجویان جهان (یونیورسیاد) رفته رفته در حال پدیدار شدن است.
تعجبی ندارد که در میان حدود 9 هزار و 300 ورزشکار و هیات اعزامی از 128 کشور جهان به این رقابت ها، میزبان بیشترین نماینده را داشته باشد؛ ایتالیا به عنوان میزبان سی امین دوره یونیورسیاد با 437 نماینده شامل ورزشکاران، مربیان و مقامات همراه در این دوره حاضر خواهد شد.
در رتبه بعدی بیشترین نماینده با 371 نفر در اختیار آمریکا است و روسیه با کمترین اختلاف نفری، با 357 نماینده در جایگاه سوم قرار داد.
در میان کشورهای اروپایی حاضر در این رقابت ها، صرف نظر از ایتالیای میزبان و روسیه، بزرگ ترین کاروان اعزامی با 258 نماینده از فرانسه وارد ناپل خواهد شد و پشت سر آنها اوکراین و آلمان به ترتیب با 233 و 198 نماینده شلوغ ترین کاروان های اروپایی هستند.
با این حال، با توجه به ضرب الاجل معین شده برای معرفی نفرات اعزامی (2 ژوئن 2019 - 12 خرداد) بی شک این آمار کم و زیاد دستخوش تغییر خواهد شد اما از همین حالا مشخص است که ژاپن و چین مطابق معمول پرشمارترین قشون آسیا هستند.
ژاپن با 352 و چین و کره هر کدام با 254 نماینده پر تعدادترین کاروان های آسیایی را در اختیار داشته و در رقابت ها شرکت خواهند کرد. این در حالی است که تایپه که میزبانی دوره پیشین یونیورسیاد را در تابستان 2017 بر عهده داشت، قرار است با 234 نماینده به ایتالیا سفر کند.
هند در بخش جنوبی آسیا با 135 نفر بیشترین و سریلانکا و اندونزی به ترتیب با 72 و 64 نماینده کمترین نماینده ها را اعزام خواهند کرد.
از آمریکای جنوبی، مکزیک با 248 نماینده بزرگ ترین کاروان خواهد بود و آرژانتین و برزیل به ترتیب با 238 و 152 نماینده در رتبه های دوم و سوم بزرگ ترین کاروان های اعزامی جای دارند.
از منطقه اقیانوسیه، استرالیا یکی از بزرگ ترین کاروان ها را متشکل از 250 نماینده راهی ایتالیا می کند و بدنبال آن نیوزیلند با 65 نماینده قرار دارد.
کانادا نیز در میان کشورهایی قرار دارد که با کاروانی بزرگ پا به ناپل خواهد گذاشت؛ کانادایی ها 272 نفر اعزام می کنند و آفریقای جنوبی با کاروان 160 نفری طلایه دار کشورهایی قاره آفریقا است.
سایر کشورهای قابل توجه از حیث وسعت کاروان های اعزامی عبارتند از: ترکیه 110، عربستان سعودی 97.
در سوی دیگر داستان، 20 کشور وجود دارند که هر کدام با سه کاروان راهی مسابقات می شوند که از جمله آنها می توان به بنگلادش، سائو تومه و پرینسیپه اشاره کرد.
بیشتر کاروان ها 27 ژوئن (6 تیر) یعنی همزمان با روز افتتاحیه رسمی بازی ها یا چند روز پیش از آن، وارد ناپل خواهند شد.
سی امین دوره یونیورسیاد تابستانی طبق برنامه از سوم تا چهاردهم جولای 2019 (12 و 13 تیر) به میزبانی ناپل و کامپانیا برگزار خواهد شد؛ ایتالیا که برای آخرین بار در سال 1997 و به میزبانی سیسیل دانشجویان جهان را در آغوش گرفت پس از 22 سال بار دیگر آماده میزبانی از این رقابت ها است.
علاوه بر این، یونورسیاد تابستانی ایتالیا شصتمین سالروز برگزاری این رقابت ها است و نخستین دوره آن در سال 1959 به میزبانی تورین برگزار شد.
کاروان ورزشی دانشجویان ایران قرار است با 42 ورزشکار در چهار رشته والیبال، تیراندازی، تیراندازی با کمان و تکواندو راهی این دوره از رقابت ها شوند.
ورزشی**3991**1067**
کد N2174224

وبگردی