آفتاب
نماینده دادستان:

ملک وثیقه گذاری شده گران نمایی شده است

ملک وثیقه گذاری شده گران نمایی شده است

تهران- ایرنا- نماینده دادستان در دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه گفت: ملکی که به عنوان وثیقه به دادگاه ارائه شده است، گران نمایی شده و کاربری آن غیرمسکونی است.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا سومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی متهم ردیف اول بانک سرمایه امروز سه شنبه به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام در دادگاه انقلاب آغاز شد.
در ابتدای جلسه رضوی در جایگاه متهم قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.
رضوی در پاسخ به صحبت نماینده دادستان در مورد گران نمایی ملک وثیقه گذاری شده، گفت: من گران نمایی را توضیح دادم و درباره ملک وثیقه گذاشته شده هم توضیح دادم که عنوان باغ بودن آن مربوط به قبل از انقلاب بوده که هزار و ۱۳ متر مساحت داشته و پس از مسکونی شدن حدود ۵۰۰ متر جواز گرفته است و منظورم این است که ملک معرفی شده باغ نیست بلکه مسکونی است که اسناد آن هم مشخص است.
وی خطاب به رئیس دادگاه گفت: رسانه ها فقط سخنان نماینده دادستان را منتشر می کنند و در خصوص دفاعیات من با یک بایکوت رسانه ای مواجه هستم. شب گذشته تنها به پخش اظهارات نماینده دادستان پرداخته شد در حالی که من مدل های زیاد موارد اتهامی دادگاه را ارائه دادم.

* قاضی مسعودی مقام: مرسوم نیست بانک مرکزی به استعلامات متهمان پاسخ دهد
رئیس شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی گفت: بانک مرکزی به وظایف قانونی خود در خصوص استعلامات دادگاه عمل نمی کند اما در اسرع وقت پاسخ استعلام برخی متهمان را می دهد.
رضوی گفت که نامه ای به بانک مرکزی ارسال کرده است و پاسخ آن را برای دادگاه قرائت کرد.
قاضی مسعودی مقام اظهار داشت: بانک مرکزی به وظایف خود عمل نمی کند و چند ماه طول می کشد تا استعلامات ما را پاسخ دهد درحالی که مرسوم نیست بانک مرکزی به استعلامات متهمان پاسخ دهد.
وی خطاب به متهم ردیف اول گفت: آیا در این مورد به آقای همتی رئیس بانک مرکزی تلفن شده است.
متهم در پاسخ اظهار داشت: خیر لطفا برای صحت این موضوع استعلام بگیرید.
در ادامه رئیس دادگاه از متهم پرسید چه کسی نامه را امضا کرده است که متهم در پاسخ گفت: آقای حنیفی معاون بانک مرکزی نامه را امضا کرده است.
مسعودی مقام اظهار داشت: آقای حنیفی را احضار خواهیم کرد تا پاسخ دهد.
ادامه دارد ...
اجتمام* ١٩٠٨*1834
کد N2174207

وبگردی