آفتاب
جای خیلی از مدال‎ها خالی است؛

افشارزاده: نتیجه ۵۰ سال مدیریت ورزشی‎ام را تقدیم موزه ورزش کردم

افشارزاده: نتیجه ۵۰ سال مدیریت ورزشی‎ام را تقدیم موزه ورزش کردم

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک با اشاره به اقدام خود برای اهدای نشان دریافتی از IOC به موزه ملی ورزش گفت: حاصل ۵۰ حضور در ورزش و مدیریت در این عرصه را تقدیم موزه کردم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام افشارزاده دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک با حضور در محل این کمیته نشان ویژه شایستگی که از طرف شورای المپیک آسیا به وی اهدا شده بود را تقدیم موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک کرد.

این نشان در سی و هشتمین مجمع شورای المپیک آسیا (OCA) از طرف شیخ احمد الفهد الصباح و به پاس سال‌ها حضور و تلاش‌های ارزشمند بهرام افشارزاده به وی اهدا شد.

این مدیر با سابقه ورزش ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد توضیح داد و گفت: کمیته ملی المپیک برای اهدای مدال، کاپ و یادبود اهالی ورزش به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک فراخوان عمومی داده بود. من هم وظیفه خود دانستم در تشکیل و بهره برداری از این موزه نقشی داشته باشم. به همین دلیل تصمیم گرفتم یکی از ارزشمندترین یادگاری‌های سال‌ها حضورم در ورزش را تقدیم موزه کنم.

وی تصریح کرد: نشان شایستگی که از طرف IOC دریافت کرده بودم حاصل ۵۰ سال مدیریتم در ورزش بود اما اینگونه احساس کردم که اگر این نشان در موزه باشد خیلی بهتر است نسبت به اینکه در گوشه منزلم باشد و فقط خودم هر روز آن را نگاه کنم.

افشارزاده تاکید کرد: من به کمیته ملی المپیک حساسیت زیادی دارم به همین دلیل ارزشمندترین یادگاری دوران مدیریت خود را تقدیم موزه این کمیته کردم. البته در ازای این کار از طرف مدیران موزه یک رسید گرفتم اما من نشان شایستگی خود را تقدیم موزه کردم تا برای همیشه در این محل باشد.

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بازدیدی از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک داشته است، خاطرنشان کرد: به نظرم جای خیلی از مدال‌ها و کاپ‌های ارزشمندی که ورزشکاران مان در میادین مختلف و به خصوص المپیک کسب کردند در این موزه خالی است. مدال‌هایی که تاریخ ورزش ایران آنها را فراموش نخواهد کرد. امیدوارم ورزشکاران به مرور برای اهدای مدال‌های خود اقدام کنند. آنها اطمینان داشته باشند که حاصل دوران ورزشی شأن در این گنجینه به خوبی نگهداری می‌شود.

بهرام افشارزاده اقدام کمیته ملی المپیک برای راه اندازی موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک را قابل توجه عنوان کرد و گفت: اینکه مکانی ایجاد شده تا دستاوردهای ورزش ایران در آسیا و جهان را نمایش دهد بسیار ارزشمند است. این موزه تاریخ ورزش ایران است و باید همه اهالی ورزش به بهترین شکل ممکن به ارتقای آن کمک کنند.

کد N2173354

وبگردی