آفتاب
آذر منصوری:

پارلمان اصلاحات باید متفاوت از شورای عالی سیاست گذاری باشد

پارلمان اصلاحات باید متفاوت از شورای عالی سیاست گذاری باشد

تهران-ایرنا- قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره انتقادهای این تشکل سیاسی با طرح پارلمان اصلاحات گفت: حزب اتحاد ملت تلاش می کند مجمعی شبیه به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تاسیس نشود و با ساختارهایی حرفه ای و متفاوت به سرانجام برسد.

«آذر منصوری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: رییس دولت اصلاحات سال هاست که این موضوع را پیگیری می کند و ما هم واقعا مخالفتی با آن نداریم.
وی تصریح کرد: انتظار داریم ساختارهای پارلمان اصلاحات (مجمع عالی اصلاح طلبان) به معنی واقعی نیازهای اصلاح طلبان را پوشش دهد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: انتقادهای ما بر دو محور کمیت و کیفیت اعضای مجمع عالی اصلاح طلبان است. احزابی که قرار است در این مجمع عضو شوند باید به تناسب فراگیری و بدنه خود ارزیابی شوند.
منصوری اظهار داشت: یکی از ایرادات مطرح شده ما مشارکت استان ها در مجمع عالی اصلاح طلبان است ضمن این که با ورود شخصیت های حقیقی به این مجمع مشکلی نداریم اما برای آنها باید فاکتورهایی در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته پیش نویسی ازسووی شماری از احزاب برای تاسیس این پارلمان به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارائه شد که ابهام دارد؛ زیرا موضوع پارلمان با جبهه و حزب فراگیر متفاوت است.
قائم مقام حزب اتحاد ملت یادآور شد: پارلمان مجمعی شبیه به مجلس شورای اسلامی است که باید محلی برای اجتماع و تصمیم گیری احزاب اصلاح طلب به عنوان شخصیت حقوقی و چهره های موجه و شاخص اصلاح طلب به عنوان شخصیت های حقیقی باشد. حرف ما این است که برای مشارکت احزاب مولفه هایی منطقی در نظر گرفته شود، بنابراین موافق تصویب شتابزده پارلمان اصلاحات نیستیم.
منصوری ادامه داد: پارلمان علی الاصول باید نماینده همه اصلاح طلبان باشد و همه اصلاح طلبان تهران و شهرستان‌ها بتوانند در آن حضور و نقش پررنگی داشته باشند بنابراین طرح پارلمان اصلاحات در حال بررسی است و تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده ایم.
وی یادآور شد: پیشنهادهای هشت گانه حزب اتحاد ملت را به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارائه کردیم و امیدواریم نتیجه قابل قبولی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، طرح پارلمان اصلاحات از همان زمان ارائه در سال 96 از سوی «مصطفی کواکبیان» با منتقدان جدی در احزاب اثرگذار اصلاح طلب روبرو شد.
هدف از ارائه چنین طرحی، پُر رنگ سازی نقش برخی احزاب در نهادها و شوراهای اصلاح طلب و انگیزه آن برخی ابهامات در عمکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان است.
طرح پارلمان اصلاحات آنگونه که اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می گویند در مراحل نهایی تصویب و ارائه به وزارت کشور است. آنچه این روزها ایده پارلمان اصلاحات را با چالش جدیدی مواجه کرده، انتقادات تعدادی از فعالان حزبی است.
سیام**1744**3202**1336
کد N2173112

وبگردی