آفتاب

انتظامی : تاکید ما در سینما حرکت در چارچوب مشخص است

انتظامی : تاکید ما در سینما حرکت در چارچوب مشخص است

رییس سازمان سینمایی گفت: تاکید ما برای انتشار برنامه‌های سازمان سینمایی حرکت در چهارچوب مشخص و افزایش انضباط است.

به گزارش ایسنا، حسین انتظامی که پاییز سال گذشته سرپرست سازمان سینمایی شد، پس از حدود هفت ماه اخیراً حکم ریاست این سازمان را گرفت و صبح دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه نخستین نشست خبری خود را با حضور ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی و محمود اربابی معاون توسعه و فناوری برگزار کرد.
او که در این مدت جلسه های مختلفی با اهالی سینما داشت، در این نشست بر انتشار برنامه سازمان تاکید کرد و گفت: اصرار ما برای این کار این است که انضباط را افزایش دهیم و طبق چهارچوب کار کنیم و از برنامه‌های تنظیم نشده جلوگیری کنیم.‌

وی درباره برخی اهداف سازمان و وزارت ارشاد افزود: در وزارت ارشاد شعاری هست مبنی براینکه ایران، تهران نیست و باید بر استعدادهای خارج از تهران هم متمرکز شد، ضمن اینکه ما باید تلاش کنیم با صرفه جویی و ادغام، پشتیبانی را با وجود بودجه کم مدیریت کنیم. همچنین در شفافیت منظور ما فقط این نیست که آمار و هزینه های مالی را منتشر کنیم بلکه دستور العمل ها را هم منتشر می‌کنیم.‌

انتظامی در پاسخ به سوالی درباره برنامههایش برای تولید فیلمهای فرهنگی بیان کرد: طبعا در صدور پروانههای سینمایی رویکرد خود را درباره تولید فیلم های فرهنگی نشان می دهیم.‌یکی از سیاست‌های خوبی که در سازمان اتفاق افتاده تشکیل گروه هنر و تجربه بود و به چنین فیلمهایی نباید در نظام خشن‌ اکران ظلم شود.

او در پاسخ به اینکه اگر پستی سیاسی به او پیشنهاد شود آیا از سازمان سینمایی می‌رود؟ گفت: من تازه آمده‌ام و فعلا در خدمت شما هستم. 

انتظامی درباره نظام درجه بندی سنی هم گفت: رویکرد این درجه بندی فرهنگی است تا به خانواده‌ها در افزایش سواد رسانه‌ای کمک کند و با اطلاعات بیشتری فیلم‌ها را انتخاب کنند. 

انتظامی درباره تعدد صنوف تهیه کنندگان هم گفت: ما به لحاظ اصولی از یکپارچگی استقبال می‌کنیم چون قدرتشان هم بیشتر خواهد بود و عقب نشینی دولت هم برای واگذاری راحت تر می‌شود اما این دیگر به خودشان بستگی دارد.

[p]این خبر تا پایان نشست بروز رسانی می‌شود

کد N2173017

وبگردی