آفتاب
نماینده شاهین شهر در تذکری:

سامانه شفاف سازی حقوق مقامات و مدیران راه اندازی شود

سامانه شفاف سازی حقوق مقامات و مدیران راه اندازی شود

تهران-ایرنا- نماینده مردم شاهین شهر در مجلس درخواست کرد که سامانه شفاف سازی حقوق مقامات و مدیران راه اندازی شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در تذکری گفت: هفته گذشته تذکری درباره آخرین وضعیت سامانه مربوط به شفاف سازی حقوق مدیران و مقامات را مطرح کردم که رییس مجلس در پاسخ اعلام کرد که آقای رحیمی عضو هیات رییسه پیگیری‌های لازم درباره‌ راه اندازی این سامانه را انجام دهد که به اعتقاد ما هنوز راه اندازی نشده و عموم مردم دسترسی ندارند که بدانند مقامات و مدیران چه میزان حقوق دریافت می‌کنند.
وی خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لطفا نتیجه بررسی‌ها را اعلام کنید.
لاریجانی در پاسخ به تذکر وی گفت: پیگیری کردم اشکالاتی وجود دارد، امیری معاون رییس جمهور را هم در جریان گذاشته‌ایم که پیگیری کند.
حاجی دلیگانی این پرسش را مطرح کرد که آیا این سامانه راه‌اندازی نشده است
لاریجانی در پاسخ وی گفت: بله ظاهراً مشکلاتی داشته و ایراد وارد است.

** تشکر از موضع دولت و شورای امنیت
محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با تشکر از دستگاه دیپلماسی کشور و همچنین اقدام متقابل دولت و شورای امنیت کشور در قبال خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا نقض برجام کرد و دوباره تحریم‌هایی را علیه ملت ایران وضع کرده است و هم اکنون پیشنهاد مذاکره می‌دهد.
وی ادامه داد: آمریکا طرف مقابل خود را همچون کودک می‌بیند و اگر کسی در این شرایط خواهان مذاکره باشد دست فتحعلی شاه قاجار و صدر اعظم او میرزا آقا نوری را از پشت خواهد بست و مردم هرگز او را نخواهند داشت.
صباغیان همچنین در تذکری به دولت در خصوص بحث افزایش حقوق ها اظهار داشت: دولت قانون مصوبه مجلس را در خصوص افزایش 400 تومانی حقوق‌ها به همراه 10 درصد اجرا نکرده است و باعث شده چندین میلیون کارمند و کارگر نسبت به مجلس بدبین شوند بنابراین از هیات رییسه مجلس خواهش می‌شود در قبال این تخلف دولت اعلام موضع کند.

**معوقات فرهنگیان را پرداخت کنید
علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در تذکری خطاب به رییس جمهوری گفت: انتظار است در ارتباط با مطالبات بحق فرهنگیان، بازنشستگان و معلمان خارج از کشور توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه اقدام شود؛ جذب 7 هزار نفر از کادر قوه قضائیه که سال های سال آزمون داده و بلاتکلیف هستند، ضروری است، لذا برای تعیین تکلیف آنها منتظر اقدام دولت هستیم.

**گلایه رییس جمهور از مجلس درست نبود
مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در تذکری به گلایه رییس جمهوری درباره تفکیک وزارت صمت و بازرگانی اشاره کرد و گفت: رییس جمهور در دیدار با رهبر معظم انقلاب گلایه ای از مجلس کرد که به نظرم این گلایه درست نبود، روحانی بیان کرد که دو سال است که منتظر تفکیک وزارت صنعت، معدن با بازرگانی هستند، در صورتی که دولت در این خصوص لایحه داد و مجلس نیز تعیین تکلیف کرد، در واقع این لایحه از سوی مجلس دو سال بلاتکلیف نمانده است.
وی ادامه داد: درباره لایحه تفکیک وزارت صنعت و معدن و بازرگانی حتی رییس مجلس عنایت کرد و مسیرهای مختلفی را آورد، اما در نهایت نظر مجلس موافق نبود؛ این مسئله از سوی رییس جمهور جای گلایه نداشت.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده لنگرود گفت: بله؛ دولت لایحه دوفوریتی برای تفکیک وزارت صنعت، معدن با بازرگانی آورد، اما مجلس موافقت نکرد

**رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح استانی شدن انتخابات در دستور کار قرار گیرد
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در تذکر ماده 198 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات مجلس تا زمان اعلام نظر نهایی شورای نگهبان از دستور کار خارج نمی‌شود و شورای نگهبان در صورت رد مصوبات موظف است علت رد را سریع به مجلس اعلام کرده و سپس تکثیر و بین نمایندگان توزیع شود.
وی گفت: شورای نگهبان طرح استانی شدن انتخابات مجلس را در یک بازه زمانی فشرده بررسی کرده و ایراداتی را نیز به این طرح گرفته و به مجلس برگشت داده شده است اما این طرح در دستور کار این هفته مجلس مشاهده نمی‌شود و هفته آینده نیز با توجه به انتخابات هیات رییسه مجلس و تعطیلاتی که وجود دارد، نمی‌توان این طرح را مورد بررسی قرار داد.
کواکبیان اظهار داشت: اگر نمی‌خواهیم زحمات چهار ماهه نمایندگان هدر برود این طرح را روز آینده در دستور کار قرار داده تا قبل از 16 خرداد بررسی آن به اتمام برسد.

سیام**3050**9121
کد N2172431

وبگردی