آفتاب

مدیرعامل پیشین باشگاه: سرمربی تراکتورسازی پرانرژی باشد

مدیرعامل پیشین باشگاه: سرمربی تراکتورسازی پرانرژی باشد

تبریز-ایرنا- مدیرعامل پیشین باشگاه تراکتورسازی با بیان اینکه ژرژ لیکنز نتوانست انتظارات را برآورده کند، معتقد است: تیم پرهیجان تراکتور با هواداران پر شور خود باید سرمربی جوان، پرانرژی و در صورت امکان خارجی داشته باشد.

محمدحسین جعفری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ادامه فعالیت سرمربی بلژیکی در تراکتورسازی را مفید ندانست و افزود: زمانی که تراکتورسازی با باخت مقابل سپیدرود دچار حاشیه شد، لیکنز توان خروج تیم از بحران را نداشت و این وضعیت نامناسب تا پایان لیگ همراه باشگاه ماند تا نشان دهد که این مربی، مرد روزهای بحرانی نیست.
وی اظهار داشت: تیم بزرگ تراکتورسازی که برای هر بازی آن دهها هزار هوادار به ورزشگاه ها می آید، باید از آن دسته از مربیانی بهره مند شود که توانایی مدیریت و روان شناسی بالایی داشته و بتواند بر روی نیمکت ضمن همراهی با هواداران پرشور، تیم را با تب و تاب ویژه ای راهنمایی کند که این کار از عهده مربیان جوان بر می آید.
جعفری، گزینه های ایرانی برای هدایت تراکتورسازی را مناسب ندانست و ادامه داد: مدیران و مسئولان باشگاه باید از هم اکنون به فکر سرمربی آینده تیم باشند و در رویکردی واقع بنیانه می توان از کشورهای عربی منطقه، مربیان جوانی را که سرشار از انرژی بوده و برای نشان دادن خود و دست یابی به موفقیت تشنه هستند، استخدام کرد و به تبریز آورد.
وی به دوران مدیریت خود و انتخاب «تونی اولیویرا» به عنوان سرمربی تراکتورسازی اشاره کرد و گفت: در آن زمان گزینه های مختلف و مطرحی مدنظر داشتم، اما به دلیل اینکه تونی سابقه فعالیت در لیگ عربستان را داشت و با زندگی و ویژگی های مسلمانان آشنا بود، وی را استخدام کردم.
جعفری اضافه کرد: هرچند بعدها با تونی دچار اختلافاتی شدیم، اما چون او به خصوصیات و روحیه شرقی آشنا بود، خیلی زود خود را در میان هواداران جا داد و البته موفق نیز شد.
وی به موفقیت های تیم پیروزی تهران طی سه سال اخیر اشاره کرد و دلیل اصلی آن را انتخاب آگاهانه برانکو به عنوان سرمربی دانست.
جعفری گفت: چون برانکو سابقه فعالیت در ایران و عربستان را داشت، بسیار زود با انجام برخی کارهای روحی و روانی و البته فنی، تیم پیروزی تهران را به قهرمانی رساند.

* زنوزی باید نقش خود در مسایل تیمی را به صفر برساند
مدیرعامل سال های 89 تا 92 تیم فوتبال تراکتورسازی یکی از دلایل ناکامی های این تیم در هفته های پایانی لیگ برتر را مربوط به نوع رفتار و نقش آفرینی زنوی، مالک باشگاه بیان کرد.
جعفری گفت: زنوزی، مرد بزرگی برای صنعت و ورزش آذربایجان است که با هزینه های شخصی وارد تیم داری شده و سختی های زیادی را متحمل می شود، اما باید توجه داشت که وی مالک و اختیاردار باشگاه است و بهتر است در مسایل فنی و تیمی دخالت های آشکار نداشته باشد.
وی اظهار داشت: جایگاه مالک باشگاه ابهت، اهمیت و ارزش بسیار بالایی دارد که نباید به خاطر مسایل حاشیه ای فوتبال دچار لطمه شود.
جعفری، نبود مدیرعامل و تغییرات مکرر در رده های اداری و فنی را از دیگر مشکلات تراکتورسازی در فصل سپری شده لیگ برتر دانست و اضافه کرد: باید توجه داشت که ثبات در مدیریت ها و کادر فنی از ارکان و جزو عوامل اصلی و محوری موفقیت یک باشگاه است که متاسفانه تراکتورسازی در این زمینه کارنامه ای قابل قبول از خود ارایه نکرد.
وی اظهار داشت: بدون تردید نبود مدیرعامل و تغییرات پی در پی مدیران باشگاه به تیم آسیب زد، چه بسا اگر مدیرعاملی قوی و مقتدر در راس باشگاه وجود داشت، شاید حواشی مربوط به بازی با سپیدرود و مساله دروازه بان حاشیه ساز تیم به راحتی قابل حل بود.
جعفری با اشاره به حضور مدیران نام آشنا و مجرب همچون درودگر، اسدی و بهتاج، گفت: این افراد همگی از مدیران زبده و کاربلد بودند، اما از سمت های خود کناره گیری کردند که باید دلایل کناره گیری آنها آسیب شناسی و در فصل جدید این مشکلات برطرف شود.

* مدیرعامل تراکتورسازی باید مورد حمایت هواداران باشد
جعفری با تاکید بر اینکه اولویت اول مالک باشگاه تراکتورسازی باید انتخاب مدیرعامل باشد، گفت: البته در باشگاهی مثل تراکتورسازی باید فردی به عنوان مدیرعامل به کار گمارده شود که مورد حمایت هواداران بوده و حمایت های مردمی را پشت سر داشته باشد.
وی افزود: نباید از نظر دور داشت کسی که به عنوان مدیرعامل باشگاه پرطرفدار تراکتورسازی تعیین می شود، باید از سوی مالک اختیار تمام و کمال برای اداره تیم داشته باشد تا با خیال آسوده و به دور از هر گونه مسایل حاشیه ای و فشارهای جنبی به کار خود ادامه دهد و پاسخگوی اقدامات خود باشد.
جعفری، در دسترس بودن مدیرعامل باشگاه را از رموز موفقیت در تراکتورسازی بیان کرد و گفت: مدیرعامل باشگاه باید همواره و در هر شرایطی ارتباط مستقیم و منطقی با هواداران و مردم داشته باشد و در کنار آن ایجاد روابط حسنه با رسانه ها را باید جزو اولویت های کاری خود قرار دهد.
وی یکی از وظایف مهم و اصلی مدیرعامل آینده تراکتورسازی را ساختارسازی در بدنه باشگاه دانست و یادآوری کرد: تراکتورسازی بدون داشتن ساختار اداری، مالی و فنی نمی تواند راه به جایی ببرد و باید در این حوزه سنگین از سوی مالک و مدیران اقدامات پایه ای و محوری به انجام برسد.
جعفری با اشاره به اقدامات خود برای ساختارسازی در باشگاه تراکتورسازی اضافه کرد: در آن زمان که برای ارایه خدمات بهتر و مناسب به هواداران وارد عرصه شده و اقداماتی همچون ایجاد امانت داری در ورودی ورزشگاه را راه اندازی کردیم تا هوادار بدون دغدغه وارد استادیوم شود، ضمن آن لیدرها را ساماندهی کرده و اجازه فعالیت های خارج از منشور باشگاه به آنها نمی دادیم.
به گزارش ایرنا، محمدحسین جعفری در تیرماه سال 1389 به عنوان مدیرعاتل باشگاه تراکتوسازی منصوب شد و در اردیبهشت سال 1392 از سمت خود کناره گیری کرد.
طی این سه سال دو عنوان نایب قهرمانی در لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای تراکتورسازی حاصل شد.
3038/518
کد N2172350

وبگردی