آفتاب

ارجاع پرونده خصوصی سازی پالایشگاه کرمانشاه به قوه قضاییه

ارجاع پرونده خصوصی سازی پالایشگاه کرمانشاه به قوه قضاییه

تهران- ایرنا- نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده تحقیق و تفحص پالایشگاه کرمانشاه برای تسریع در روند رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.

پالایشگاه کرمانشاه پس از آنکه در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 واگذار شده بود با اما و اگرهایی همراه شد. اهلیت خریدار زیر سوال رفت و قیمت تعیین‌شده برای واگذاری نیز بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی پالایشگاه اعلام شد.
با اخراج نیروهای پالایشگاه ابعاد این واگذاری پر حاشیه، وسیع‌تر شد تا آنجا که پای مجلس به ماجرا باز شد و نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از روند خصوصی‌سازی پالایشگاه کرمانشاه شدند.
این در حالی بود که مسئولان خصوصی‌سازی بر سلامت واگذاری این پالایشگاه تاکید دارند.
با وجود این تاکید به نظر می‌رسد پرونده تحقیق و تفحص از این واگذاری وارد فاز جدید شده و به گفته نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، این پرونده برای تسریع در روند رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.
سید قاسم جاسمی امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص در مجلس مورد تاکید بود، ادامه داد: با توجه به اینکه زمان زیادی از مجلس فعلی باقی نمانده و برای رسیدن به یک نتیجه مشخص در واگذاری پالاشگاه کرمانشاه، این موضوع را بر اساس ماده 232 در کمیسیون انرژی مطح کردیم و در آن کمیسیون تخلفات واگذاری، محرز و اعلام شد.
به گفته این نماینده مجلس، در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه در اکثر موارد مانند اهلیت خریدار، قیمت‌گذاری، اخراج نیروهای شاغل و ... تخلف صورت گرفته که این پرونده را به قوه قضاییه ارجاع داده‌ایم.
جاسمی افزود: البته برای سیر مراحل بعدی، هنوز اقدامی صورت نگرفته و این مراحل تا حدی زمان‌بر خواهد بود.
اقتصام**4018**2022
کد N2172308

وبگردی