آفتاب

به هنرمندان سیل‌زده کمک می‌شود؟

به هنرمندان سیل‌زده کمک می‌شود؟

معاون صنایع دستی اعلام کرد که به محض پاک‌سازی مناطق سیل‌زده و امکان استقرار هنرمندان در کارگاه‌ها و منازلشان، با تخصیص وام‌ تسهیلات و تجهیزات این هنرمندان را فراهم خواهند کرد.

پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برنامه‌های این معاونت برای کمک به هنرمندان، صنعت‌گران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی که به دنبال سیل‌های نوروزی دچار خسارت شده بودند، اظهار کرد: در مجموع خسارات ناشی از سیل در حوزه‌های تجهیزات، مواد اولیه و زیرساخت‌ها نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است. برنامه‌ریزی ما این است به محض اینکه مناطق سیل‌زده پاک‌سازی شود و امکان استقرار صنعتگران و هنرمندان در کارگاه‌ها و منازلشان فراهم شود، کمک‌ها را آغاز کنیم.

او ادامه داد: در همین راستا میزان خسارات سیل به حوزه صنایع دستی به صورت تفکیک‌بندی شده به استانداری‌های مربوطه، ستاد مدیریت بحران، وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری اعلام شده است تا بودجه مناسبی را برای تجهیز کارگاه‌ها و مواد اولیه مناطق سیل‌زده در نظر بگیرند.

معاون صنایع دستی خاطرنشان کرد: بنابراین پس از فراهم شدن امکان استقرار، تأمین تجهیزات تأمین مواد اولیه و کارگاه‌ها در وهله نخست و سپس مرمت کارگاه‌ها در دستور معاونت صنایع دستی قرار خواهد گرفت.

محمودیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت بیمه هنرمندان و صنعت‌گران صنایع دستی، اظهار کرد: حدود ۸۱۵ نفر با توجه به بودجه‌ای که در اختیار ما قرار داشت، در لیست بودند که بیمه شده‌اند. تلاش می‌کنیم که امسال بتوانیم میزان بودجه را بیشتر کنیم و هنرمندانی که در انتظار برقراری بیمه‌شان هستند نیز بیمه شوند.

او درباره نحوه انتخاب هنرمندانی که در لیست قرار گرفته بودند نیز گفت: نام این ۸۰۰ هنرمندان بر اساس اولویت‌هایی در لیست قرار گرفت که توسط ۳۱ استان به ما اعلام شده بود. برای ما مهم این است که فرایند بیمه کردن هنرمندان و صنعتگران بعد از پنج سال دوباره آغاز شده و امیدواریم در صورت تخصیص بودجه بیشتر، بتوانیم طیف بیشتری از هنرمندان را بیمه کنیم.

انتهای پیام

کد N2172304

وبگردی