آفتاب
لاهوتی در تذکر شفاهی:

گلایه روحانی درباره کوتاهی مجلس در تفکیک وزارت صنعت درست نبود

گلایه روحانی درباره کوتاهی مجلس در تفکیک وزارت صنعت درست نبود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس با تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن با بازرگانی مخالفت کرده است، گلایه رئیس جمهور درخصوص کوتاهی مجلس در تفکیک این وزارتخانه را درست ندانست.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو، مهرداد لاهوتی در تذکری با اشاره به گلایه رئیس جمهور از مجلس در دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری، گفت: آقای روحانی در دیدار با رهبر معظم انقلاب گلایه‌ای از مجلس کردند که به نظرم این گلایه درست نبود، وی گفت که ۲ سال است که منتظر تفکیک وزارت صنعت، معدن با بازرگانی هستند، در صورتی که دولت در این خصوص لایحه داد و مجلس نیز تعیین تکلیف کرد، در واقع این لایحه از سوی مجلس ۲ سال بلاتکلیف نمانده است.

وی ادامه داد: حتی در این خصوص رئیس مجلس عنایت کرد و مسیرهای مختلفی را آورد، اما در نهایت نظر مجلس موافق نبود به همین جهت، این مسئله از سوی رئیس جمهور جای گلایه نداشت.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص تذکر این نماینده گفت: بله، دولت لایحه دوفوریتی برای تفکیک وزارت صنعت، معدن با بازرگانی آورد، اما مجلس موافقت نکرد.

کد N2172053

وبگردی