آفتاب
مجلس تصویب کرد/

واردات خودروهای تمام برقی و هیبریدی از حقوق ورودی معاف می شود

واردات خودروهای تمام برقی و هیبریدی از حقوق ورودی معاف می شود

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند که واردات خودروهای سورای تمام برقی و تمام هیبریدی تا زمان تولید آنها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف باشد.

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز - یکشنبه مواد3، 4 و 5 طرح اصلاح موادی از طرح ساماندهی صنعت خودرو را تصویب کردند.
نمایندگان در ماده 3 این طرح مقرر کردند: واردات خودروهای سواری تمام برقی و تمام هیبریدی تا زمان تولید آنها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف است، دولت موظف است زمینه تولیدداخل خودروهای مذکور را ظرف مدت پنج سال فراهم کند. هزینه هالی مالی ناشی از اجرای این ماده از محل درآمد ناشی از اجرای حکم تبصره ذیل ماده (3) این قانون تامین شود.
همچنین نمایندگان در ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو ، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف کردند که با همکاری وزارت خانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو و راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به تدوین سند راهبردی فناوری های نونی در صنعت خودروسازی از جمله خودروهای تمام برقی، تمام هیبریدی (مدل هایی که قابلیت شارژ از طریق اتصال به منبع های خارجی برق را نیز دارند9 و خودران و نیز امکان استفاده از سوخت های غیرفسیلی دیگر حداکثر ظرف مدت یکسال پس از لازم الاجرا شن این قانون اقدام کند.
همچنین دولت مجاز است ضمن ترویج روش های کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت، نسبت به وضع عوارض پلکانی بر دارندگان خودروهای پرمصرف (نسبت به حجم سیلندر) و یا تولید خودروهای با مصرف بالاتر از حد مجاز به تشخیص سازمان ملی استاندارد اقدام کند و درآمد حاصل را پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور و درجه در بودجه های سنواتی به یارانه تسهیلات بانکی جهت گسترش حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.
همچنین نمایندگان در ماده 5 این طرح وزارت صنعت ، معدن و تجارت را مکلف کردند که در افق سند چشم انداز بیست ساله بسترهای لازم را برای ورودفناوری های جدید و مستقل تولید خودرو با همکاری شرکت های معتبر خودروسازی جهان و یا به صورت سرمایه گذاری مشترک (jV ) با شرکت های فعال موجود فراهم سازد.
سیام**1058**3050**9121
کد N2172025

وبگردی