آفتاب

خیرین 8میلیارد و 600 میلیون تومان به صنعتی شریف کمک کردند

خیرین 8میلیارد و 600 میلیون تومان به صنعتی شریف کمک کردند

تهران - ایرنا - حامیان، خیرین و نیکوکاران آموزش عالی با هدف حمایت از دانشگاه صنعتی شریف در راستای حفظ و ارتقای سطح تولید علم، پژوهش و پیشرفت کشور 8 میلیارد و 600 میلیون تومان وجه نقد به این دانشگاه کمک کردند.

به گزارش روز شنبه دانشگاه صنعتی شریف، رئیس این دانشگاه در مراسم اهدای کمک گفت: دانشگاه‌های سرآمد دنیا همچون هاروارد، ام آی تی و استنفورد با وجود درآمدهای بالا وارتباط با صنعت و فناوری همیشه از کمک خیرین غافل نبوده‌اند و اغلب به فکر سبد درآمدی متنوع برای دانشگاه هستند.
محمود فتوحی افزود: ما نیز به این موضوع مهم معتقد هستیم و در حال تنوع بخشی به درآمدهای دانشگاهیم و برنامه راهبردی دانشگاه را نیز با چند تیم اصلی در این زمینه قرار داده‌ایم.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا پایان سال 1405 ده درصد از درآمدهای دانشگاه را از محل کمک خیرین تامین نماییم و این در حالی است که تاکید داریم از برند دانشگاه چیزی کم نشود.
فتوحی تصریح کرد: خیرین به دو صورت می توانندبه دانشگاه صنعتی شریف کمک‌های مالی خود داشته باشند. مشارکت در پروژه‌های مختلف عمرانی نیمه کاره یا مد نظر خیرین و تجهیز آزمایشگاه‌های پژوهشی و یا اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان از یک سو و یا مشارکت در صندوق نیکوکاری شریف که به زودی به استقلال مالی خوبی خواهد رسید.

** کمبود بودجه دانشگاه ها
بنیانگذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نیز در این مراسم با ابراز تاسف از اینکه دانشگاه صنعتی شریف با کمبود منابع دولتی مواجه است گفت: این در حالی است که بودجه سرانه دانشجویان به قیمت ثابت از سال 85 نسبت به سال 95 نصف شده است و اگر این سیر نزولی ادامه پیدا کند چیزی از دانشگاه صنعتی شریف باقی نمی ماند.
علینقی مشایخی افزود: صندوق نیکوکاری و سرمایه‌گذاری که منابع آن به صورت علمی توسط متخصصین مدیریت خواهد شد و به اصل مبلغ آن دست نخواهد برد و صرفا سود حاصل از آن را برای حمایت از دانشگاه اختصاص خواهد داده خواهد شد.
مشایخی اظهار کرد: بعد از ده سال شاهد یک صندوق قابل توجه که هزار میلیارد تومان موجودی دارد، هستیم که به کمک آن دانشگاه و دانشجویان حمایت می شوند.

** کمک خیرین به صورت آنلاین
عباس مصلی نژاد از خیرین سرآمد آموزش عالی کشور نیز در سخنانی به نیازها و مشکلات دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و گفت: نیاز به تجهیز و به روز شدن کلاس‌های درس دانشگاه برای ابتدای سال تحصیلی، معضل مسکن اساتید جوان که بعضا با وجود علاقه به دانشگاه صنعتی شریف سبب بازگشت آنها به خارج از کشور می‌شود و تجهیز دانشکده مهندسی و علم مواد که در حال حاضر در مرحله فنداسیون است.
وی در ادامه افزود: حمایت از آموزش و پرورش و آموزش عالی در هر کشور، سرمایه‌گذاری برای آیندگان است و با این کار هزینه تأمین امنیت برای آیندگان را کاهش می‌دهیم و اگر از این مهم غافل شویم نسل آینده ما را هرگز نمی بخشد.
مصلی نژاد با تاکید بر اصل شفاف سازی هزینه‌ها و کمک خیرین در بنیاد شریف گفت: سایت جدیدی راه‌اندازی به این منظور راه اندای خواهد شد که نیکوکاران بتوانند به سهولت با دیدن محل هزینه‌ کرد ریال به ریال کمک های خود را ببینند.
خاطر نشان می‌شود: در ادامه برنامه ضیافت افطار امسال در دانشگاه صنعتی شریف خیرین و نیکوکاران در مجموع مبلغ 8/6 میلیارد تومان به دانشگاه صنعتی شریف کمک کردند.
لازم به ذکر است، در جلسه خیرین دانشگاه مبلغ 5 میلیارد تومان از سوی بنیاد فرهنگی مصلی نژاد جهت تجهیز کلاس‌های درس دانشگاه هدیه شد و مبلغ6 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز برای کمک به صندوق نیکوکاری شریف توسط خیرین اهدا گردید که با 4میلیارد و 100 میلیون قبلی، موجودی صندوق به 5 میلیارد تومان رسید.
همچنین در این مراسم زمینی به ارزش تقریبی 10 میلیارد تومان از سوی خانواده مرحوم آق بابا به دانشگاه صنعتی شریف اهدا گردید و اعتبار 250 میلیونی برای خرید تابلو های برق ساختمان های در حال ساخت دانشگاه و کمک 250 میلیونی برای بورسیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی عمران بنام مرحوم گل افشانی به تایید رسید.
**9465** 1200
کد N2171593

وبگردی