آفتاب

عربستان ماهانه ۲ میلیون بشکه نفت اضافی به هند صادر می‌کند

عربستان ماهانه ۲ میلیون بشکه نفت اضافی به هند صادر می‌کند

عربستان برای مدت شش ماه، ماهانه اقدام به ارسال دو میلیون بشکه نفت اضافه بر قرارداد به هند می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، به دنبال تقاضای نفتی هند برای جبران نفت ایران، شرکت نفتی عربستان (آرامکو) مقدار دو میلیون بشکه نفت را  در ماه جولای تا دسامبر به شرکت نفت هند ارسال خواهد کرد.

مقام‌های نفتی عربستان در ماه گذشته پیشنهادی را به هندوستان مطرح کردند که مطابق آن دو میلیون بشکه نفت اضافی و پیش خرید به هند به این کشور ارسال خواهد شد. در نوامبر گذشته، دولت آمریکا برای هند و چند کشور دیگر معافیت شش ماهه خرید نفت از ایران را صادر کرد که از ابتدای ماه می این معافیت تمدید نشد.

شرکت ملی نفت هند قرارداد ورود پنج و شش دهم میلیون بشکه نفت از ایران را در سال مالی ۲۰۱۹- ۲۰۲۰ امضا کرد که افزودن دو میلیون بشکه به این قرار داد نیز اخیرا مطرح شده است.

مدیر مالی شرکت نفت هند در این‌باره گفت: «ما به آن ها گفته‌ایم که هر ماه به میزان دو میلیون بشکه نفت بیشتر می‌خواهیم و این روند تا شش ماه باید ادامه داشته باشد.»

هند در شش ماهه گذشته و طی استفاده از معافیت آمریکا توانست روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کند. شرکت ملی نفت هند که بزرگ‌ترین خریدار هندی نفت ایران است به دلیل مسائل سیاسی قرارداد یک ساله با ایران امضا نکرد.

شرکت نفت هند تصمیم دارد قراردادهایی با شرکت‌های الجزایری و نروژی مبنی بر خرید چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن نفت امضا کند.

کد N2171322

وبگردی