آفتاب
رئیس سازمان محیط زیست :

دیوار مرزی ترکیه موجب قطع ارتباط ژنتیک حیات وحش نشود

دیوار مرزی ترکیه موجب قطع ارتباط ژنتیک حیات وحش نشود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، وجود دیوار مرزی ترکیه و ایران را از جنبه تروریسم و امنیت به نفع هر دو کشور دانست و گفت: باید راهکارهایی دیده شود تا این دیوار مانع تردد، ایجاد مشکل آبشخور و قطع ارتباط ژنتیک حیات‌وحش در دو کشور نشود، چون جبران این اتفاقات امکان‌پذیر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، عیسی کلانتری در دیدار با سفیر ترکیه در ایران از گام‌های مؤثر و مفیدی که دو کشور می‌توانند در زمینه محیط‌زیست و بهبود آن در منطقه بردارند صحبت کرد.
کلانتری درباره دریاچه ارومیه و انتقال آب از دریاچه وان به ارومیه گفت: این امکان وجود دارد که آب اضافی از دریاچه وان، وارد دریاچه ارومیه شود، زیرا خشک شدن دریاچه ارومیه تهدیدی جدی برای منطقه خواهد بود.
کلانتری همچنین در خصوص مسئله خشکسالی در ایران گفت: متأسفانه کشور ایران از سال 1378 تاکنون شاهد خشکسالی است و فقط در این 20 سال، سه سال پربارش داشته‌ایم که امسال هم جزو همان سالهاست.
وی با اشاره به توانمندی ترکیه در خصوص تولید فیلتر خودروهای دیزلی گفت: آلودگی هوا در کلان‌شهرها یکی از موضوعات مهم کشور ماست و خودروهای دیزلی یکی از علل این آلودگی است از این رو از کشور ترکیه می‌خواهیم که در زمینه ساخت این فیلترها به ایران کمک کند.
همچنین «دریا اورس» سفیر جمهوری ترکیه در ایران در این دیدار گفت: تهران یکی از زیباترین شهرهایی است که دیده‌ام و ایران، وطن دوم، دوست و متحد ما در شرایط مختلف بوده است، ضمن اینکه ترکیه، مانند همیشه آماده همکاری‌های محیط زیستی و تکنولوژیک با ایران است.
علمی 9014** 1055
کد N2168929

وبگردی