آفتاب

دعوت از داروخانه ها برای پیوستن به «بسیج ملی کنترل فشار خون»

دعوت از داروخانه ها برای پیوستن به «بسیج ملی کنترل فشار خون»

تهران- ایرنا- سازمان غذا و دارو تمام داروخانه های کشور را برای پیوستن به «بسیج ملی کنترل فشار خون» دعوت کرد.

به گزارش روز سه شنبه سازمان غذا و دارو، بیماری پرفشاری خون اولین عامل خطر مرگ و میر در جهان و ایران است. سالانه 10.4 میلیون نفر به علت بالا بودن فشارخون بالا در جهان می میرند و 218 میلیون سال ناتوانی و مرگ زودرس ناشی از آن به جا می ماند.
برای کنترل این بزرگترین عامل خطر مرگ و ناتوانی مردم، به دستور وزیر بهداشت «بسیج ملی کنترل فشار خون» از روز 27 اردیبهشت 1398 مصادف با روز جهانی فشار خون درکشور آغاز خواهد شد و ساختار شورای راهبردی و ساختار اجرایی این بسیج ملی در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر تعیین شده است.
هدف بسیج پیشگیری، شناخت و کنترل فشار خون بالا و گستره اجرایی کل کشور در مناطق شهری و روستایی و گروه هدف نیز همه افراد بالای 30 سال، خانم های باردار و بیماران کلیوی است.
این گزارش می افزاید: محل در نظر گرفته شده و در دسترس برای مراجعه افراد همه خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت است.
کلینیک های وابسته به بیمارستان ها، داروخانه ها، محل های تجمعی مانند محل برگزاری نماز جمعه، کارگاه ها و کارخانجات، ادارات دولتی با تعداد زیاد پرسنل از دیگر محل های درنظرگرفته شده برای مراجعه مردم است.
طبق این گزارش، تفاوت با موارد مشابه، ثبت برخط الکترونیک نتایج سنجش فشار خون و سایر موارد در نظر گرفته شده در بسیج و امکان رصد روند انجام کار در نقاط مختلف، اصلاح مشکلات موجود و امکان پایش برخط فرآیند طراحی شده است.
در این بسیج ملی همه گروههای پزشکی نقش خواهند داشت و بدیهی است همکاری داروخانه ها در بسیج ملی کنترل فشارخون معرف نقش بی بدیل داروسازان در تیم سلامت خواهد بود.
این گزارش از همه داروخانه هایی که داوطلب شرکت در این بسیج ملی هستند، دعوت کرده با توجه به محدودیت زمانی تا حداکثر شنبه مورخ 28 اردیبهشت ماه حضور خود را در این بسیج ملی به معاونت غذا و داروی دانشگاه مربوطه اعلام کنند.
لازم به ذکر است، حضور داوطلبانه در این بسیج ملی 100 امتیاز ازرشیابی برای داروخانه در برخواهد داشت.
 اجتمام*9185*1095*1193
کد N2168512

وبگردی