آفتاب

علی ثمری: برای کسانی که با یک مصدومیت کنارم گذاشتند متاسفم

علی ثمری: برای کسانی که با یک مصدومیت کنارم گذاشتند متاسفم

تهران- ایرنا- «علی ثمری» دارنده مدال طلای پرتاب وزنه مسابقات قهرمانی آسیا 2017 هند گفت: برای مدیران ورزشی کشور به ویژه مسئولان فدراسیون دو و میدانی که با یک مصدومیت به راحتی مرا کنار گذاشته و حتی سراغم را هم نمی گیرند متاسفم.

ثمری درباره دلایل عدم حضورش در ترکیب تیم ملی دوو میدانی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا 2019 دوحه به ایرنا، افزود: یک هفته پیش از آغاز رقابت های انتخابی تیم ملی با اشتباهی که مربی مرتکب شد کمرم به شدت آسیب دید و نتوانستم پرتاب خوبی داشته باشم.
وی افزود: به همین دلیل جواز حضور در ترکیب تیم اعزامی را کسب نکردم و «شاهین مهردلان» در این مسابقات شرکت و در حالی مدال نگرفت که با ثبت رکورد 19.07 مدال گرفتند.
دارنده مدال طلای پرتاب وزنه مسابقات قهرمانی آسیا 2017 هند ادامه داد: در دوره قبلی این مسابقات که در اودیشای هند برگزار شد در جمع تمامی مدعیان این رشته وزنه را 19 متر و 80 سانتی متر پرتاب کرده و قهرمان شدم.
ثمری ادامه داد: البته گلایه اصلی من از فدراسیون است درحالیکه تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا زمان بسیار زیادی باقی بود و در حالیکه مربی ام را تغییر داده و مصدومیتم رو به بهبودی بود، مرا به اردوی تیم ملی دعوت هم نکرد و شانس مجدد را از من گرفتند.
وی در ادامه گلایه هایش از فدراسیون دو و میدانی و مسئولان ورزش کشورافزود: این چه مجموعه ای است؟ ورزشکاری را که بارها برای ایران افتخار آفریده است به راحتی و با یک مصدومیت کنار می گذارند و از او سراغی هم نمی گیرند.
وی گفت: در سایر کشورها قهرمانانی که سال ها برای سربلندی کشورشان تلاش و قهرمان شده است را با این بهانه که به دنبال استعداد تازه هستیم کنار نمی گذارند، کاری که درایران به راحتی اتفاق می افتد. آیا نمی دانند برای پرورش قهرمان جدید باید حداقل 10 سال سرمایه گذاری کنند؟ چرا سرمایه ها را اینگونه هدر می دهند؟
ثمری اضافه کرد: تمام دار و ندارم را در ورزش و پرتاب وزنه هزینه کرده و به راحتی از آن دست بر نمی دارم. هدف اصلی من کسب سهمیه بازی های المپیک و درصورت امکان قرارگرفتن روی سکوی این بازی هاست.
پیش از بازی های المپیک 2020 توکیو، مسابقات قهرمانی جهان 2019 در دوحه برگزارمی شود وی درپاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه عکس العمل تان چنانچه به اردوی تیم ملی دعوت نشوید چه خواهد بود، گفت: از اینکه به اردو دعوت نشوم قطعا ناراحت می شوم اما ناامید نخواهم شد و همانطور که هم اکنون تمرینات آماده سازی خود را پی گیری می کنم به این کار ادامه خواهم داد.
قهرمان بازی های آسیایی ساحلی 2016 ویتنام با اشاره به وضعیت خاص ورزشکاران دو و میدانی در ماده های پرتابی تصریح کرد: در این ماده سن ورزشکار که از 30 سال فراتر می رود تازه دوران شکوفایی ورزشکار شروع می شود این درحالی است که افتخارات من از سن 23 سالگی آغاز شده و می تواند سال ها تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به دیداری که با «مک ویلکینز» مربی «احسان حدادی» در کیش داشته است، افزود: این مربی در جزیره کیش مدتی تمرینات مرا نیز زیر نظر داشت، این مربی گفت در صورت حمایت می توانم عناوین بسیار زیادی برای ایران در آسیا و جهان کسب کنم.
وی در خاتمه با بیان اینکه از فدراسیون و مسئولان آن بشدت گلایه دارم، عنوان کرد: به ناحق مرا کنار گذاشتند و با این کار به هر آنچه که من و خودشان برای ساخت ورزشکار قهرمان در ماده پرتاب وزنه هزینه کرده ایم را نادیده گرفتند. امیدوارم یکی از مسئولان ورزش پاسخ سئوالات مرا بدهد و من و ده ها ورزشکار دیگری که با آنان به درستی برخورد نشده است را آگاه کند.
ورزشی **9144** 2024
کد N2167692

وبگردی